Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
17. června 2015 jsem u společnosti T.S. Bohemia zakoupila tablet. Tento tablet byl čtyřikrát na reklamaci v autorizovaném servisu. Jednou v servisu Česky servis a třikrát v servisu VSP Data. Při čtvrté reklamaci došlo k posouzení nároku na odstoupení od kupní smlouvy. Tento nárok mi byl uznán. Servis toto řešil i přímo s výrobcem (Samsung). Když jsem tedy měla v ruce to posouzení, šla jsem na prodejnu T.S. Bohemia. Jediná prodejna, kterou měli v Praze, zrušili, tudíž jsem šla na jejich výdejnu uvedenou na jejich webových stránkách. Tam mi bylo řečeno, že oni mi peníze vrátit nemůžou, ale že ten tablet pošlou do T.S. Bohemia. A dnes, 14. října 2016 mi z T.S. Bohemia odepsali, že to celý proces odstoupení od kupní smlouvy proběhne jako další reklamace, tudíž budu čekat dalších 30 dnů. Mně to ale přijde jako naprosto zbytečný krok a zbytečné prodlení. Přece je zbytečné, aby oni dělali další posouzení, když vlastně i sám výrobce Samsung uznal nárok na vracení peněz. V Občanském zákoníku jsem se dovezla, že na vracení peněz při odstoupení od kupní smlouvy má prodejce jen 14 dnů.
produkt: Tablet Samsung Galaxy Tab S 8.4 Wi-Fi, sériové číslo: R52F70KSE9N
Chci, aby mi prodejce vrátil peníze bez dalšího prodlení kvůli další zbytečné 30denní reklamaci.
|
Tweet |
Povinnost prodávajícího vrátit peněžní prostředky ve lhůtě 14 dní od odstoupení od smlouvy se týká pouze případů, kdy bylo využito práva od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží bez udání důvodu dle § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku.
Pokud spotřebitelce vznikl nárok na odstoupení od smlouvy z důvodu vadného plnění ze strany prodávajícího, použijí se obecná ustanovení občanského zákoníku o odstoupení od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a smluvní strany jsou si povinny vrátit to, co si navzájem plnily. Spotřebitelka v takovém případě je povinna vrátit prodávajícímu vadnou věc. Poté co jí vrátí, může spotřebitelka žádat o vrácení peněžních prostředků. Společnost je poté povinna plnit ihned po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a spotřebitelka má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.