Společnost


iStyle CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12754Délka záruční lhůty u náhradních dílů použitých při pozáruční opravě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.10.2016, před 8 lety

Marek Neťuka

Znění stížnosti

U společnosti iStyle jsem reklamoval nefunkční Mac Mini (Mid 2011), který již není v záruce. Byla mi nabídnuta výměna vadné části počítače (základní desky) za cenu okolo 10500 Kč. Tato cena se skládá z nové základní desky (náhradního dílu) okolo 9000 Kč a servisní práce okolo 1500 Kč. Nový Mac Mini přitom začíná na cenovce okolo 15000 Kč. K mému překvapení mi bylo sděleno, že na tuto opravu mi bude poskytnuta záruka v délce pouhých 3 měsíců a to i na použitý náhradní díl. Argumentoval jsem § 2596 Občanského zákoníku, ale bylo mi sděleno, že délku 3 měsíce jim diktuje přímo Apple, jako výlučný dodavatel náhradních dílů a že stejnou délku záruky mi poskytnou všechny autorizované servisy  Authorised Service Provider v ČR. Chtěl jsem tedy, aby mi novou základní desku prodali samostatně, ale na to mi bylo stroze sděleno, že náhradní díly samostatně prodávat nesmí.


Produkt

Mac Mini


Požadované řešení

Záruku 24 měsíců na náhradní díl


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2016 11:26, před 8 lety

Pokud by služby servisu využíval zákazník v rámci své podnikatelské činnosti, nebude mít záruční dobu ze zákona, nicméně může být sjednána v obchodních podmínkách.

Pro spotřebitele však platí na nový díl, poskytnutý v rámci mimozáruční opravy, dvouletá záruční doba. Servis je ohledně tohoto dílu v postavení prodávajícího v rámci kupní smlouvy. Provedení opravy a případné vady opravy budou probíhat v rámci smlouvy o dílo.

Platí tedy, že na věci, které byly použity při opravě, má servis postavení prodávajícího dle § 2596 občanského zákoníku, a zákazník v postavení spotřebitele má dvouletou záruku. Pokud na faktuře není uvedena delší doba než zákonná či žádná, použijí se výše uvedené zákonné ustanovení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2017 05:21, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.