Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V prodejně Mountfield Veselí n.Luž. jsem 20.9.2016 koupil za 19 995,--Kč sekačku BDR 581 Bella MJ.Sekačka byla prodejcem připravena k použití. Při prvním sekání se motor po dvou hodinách zastavil a dál nešel nastartovat. Nechal jsem stroj vychladnout.Při tom jsem se podíval na měrku oleje a zjistil jsem,že v motoru není olej.Po dolití oleje a ochlazení se nepodařilo motor nastartovat. Zároveň jsem zjistil, že při sekání se velmi nepříjemně pohybuje vodící madlo stroje, přestože oba aretační šrouby byly plně utaženy.Při sepisování reklamace v servisní provozovně Mountfield ve Veselí dne 6.10.2016 jsem nebyl informován o možnosti odstoupit od smlouvy.Stroj jsem opravně dodal čistý!Při zkoušce nahodit motor se to opakovaně pracovníkům servisu nepodařilo. Dne 15.10.2016 mi prodejna oznámila zamítnutí reklamace.V odůvodnění píše p.Havlíček, že na filtru byla hrst trávy a filtr byl prý zcela zanesený ( stroj byl při předání čistý).Není možné, aby po dvou hodinách provozu se filtr zcela neprodyšně zanesl! Doporučené čistění filtru po každých 10min. povozu odporuje určení stroje. Rovněž odůvodnění, že se madlo nehýbá po dotažení spodního šroubu není pravdivé.Slova"to se stává u všech" mne neuspokojují.
Sekačka BDR 581 Bella MJ výr.číslo :20011267
Pro ztrátu důvěry k tomuto produktu a ztrátu důvěry k odbornosti pracovníka servisu požaduji odstoupení od smlovy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Spotřebiteli zákon nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně tzv. bez udání důvodu. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, zda tuto možnost prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Konkrétní informace o této možnosti je třeba hledat v prodejních a reklamačních řádech, na účtenkách. Poskytnuté informace jsou pak pro podnikatele závazné.
Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi zboží na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu).
Možnost odstoupit od smlouvy by měl spotřebitel při nákupu v kamenné prodejně podnikatele pouze při porušení povinnosti ze strany prodávajícího plnit bez vad.
Odstoupit od smlouvy je možné v případě, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
O větší počet vad se jedná, pokud se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.