Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den dne 17.12.2015 jsem uzavřel před smlouvu s pojišťovnou Kooperativa cca po 3 dnech mi púřišla lepší nabídka na pojištění ze zodpovědnosti vůči zaměstnavateli a tak jsem volal na pojišťovnu že požaduji storno smlouvy která měla platit od 1.1,2016,bylo mi oznámeno že musím podat výpověd od smlouvy,která ještě ani nevznikla a víc se se mnou pojištovna odmítla bavit,nyní mi pojištovna vypověděla smlouvu a požaduje po mně částku 1014kč, tak se chci nzeptat jestli jsem v právu a mohl jsem uplatnit storno smlouvy protože smlouva ještě v den mé žádosti nebyla v platnosti,děkuji za odpověd ZDENĚK ŠKRABÁLEK,OSTRAVA
POJIŠTĚNÍ ŠKOD ZPŮSOBENÉ ZAMĚSTNAVATELI
Zdali mám právo stornovat pojistnou smlouvu před jejím vznikem
|
Tweet |
Pokud by byla pojistná smlouva uzavřena výhradně za použití prostředku umožňující komunikaci na dálku (např. prostřednictvím internetu a pošty), mohl spotřebitel využít svého práva od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy. Odstoupí-li takto spotřebitel od smlouvy, vrátí mu společnost všechny peněžní prostředky, které od něj na základě smlouvy přijala, a to neprodleně, nejpozději však do třiceti dnů ode dne odstoupení od smlouvy.
Byla-li smlouva uzavřena jinak, má spotřebitel právo smlouvu vypovědět s osmidenní výpovědní dobou a to za předpokladu, že od uzavření smlouvy neuplynuly více než dva měsíce. V takovém případě má pojistitel právo na zaplacení pojistného za dobu trvání pojištění. Pokud by spotřebitel stihl smlouvu vypovědět a osmidenní výpovědní doba by uplynula ještě před začátkem pojistného období (tedy do 31. 12. 2015), nemůže společnost žádat po spotřebiteli žádnou platbu (společnosti by pojistné nenáleželo, neboť smlouva byla vypovězena ještě před tím, než započalo pojistné plnění). Pokud výpovědní doba uplynula během pojistného období, může společnost žádat pojistné za dobu, po kterou pojištění trvalo (poměrně snížené pojístné).
Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Od 1. února 2016 začalo také fungovat mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, které je příslušné řešit spory z neživotního pojištění. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz