Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2. 5 .2016 jsem si zakoupila u společnosti Kouzelný děda voucher na pobyt v hotelu Woodston a rezervovala termín od 14-16. října 2016. Dne 28.srpna mi bylo emailem sděleno, že se rezervace ruší, ať uplatním vrácení peněz přes reklamace. Do dnešní doby mi pouze odepisují jen stejné automatické odpovědi, takže je vidět, že ani mé emaily nečtou a nic se neděje.
Požaduji pouze zpět peníze za zaplacený pobyt v neexistujícím hotelu, protože z mé strany pochybení nenastalo a jedná se o podvod.
|
Tweet |
Pokud byla mezi smluvními stranami uzavřena dohoda o vrácení zaplacené finanční částky za neuskutečněný pobyt, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Není-li ze strany podnikatele plněno v dohodnutém termínu, doporučujeme podnikatele k vrácení peněz prokazatelně vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li stanovenou lhůtu, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení zaplacené kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Od 1.2.2016 je Česká obchodní inspekce subjektem zajišťujícím mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR). Cílem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je dospět ke smírnému urovnání sporu a dohodě stran. V případě, že se spotřebitel domnívá, že jej podnikatel poškodil nebo nedostál svým závazkům, má možnost zahájit řízení ADR a pokusit se tak mimosoudní cestou domoci se jeho prostřednictvím nápravy. ADR návrh zpracuje a v případě, že požadavek spotřebitele shledá za důvodný, vyzve podnikatele k vyjádření za účelem smírného dořešení sporu. Podnikatel má povinnost ADR poskytnout součinnost. V případě, že podnikatel není ochoten na navrhovanou dohodu přistoupit, ADR může ve věci vydat nezávazné odůvodněné stanovisko, které může spotřebitel užít při jeho případných dalších krocích k zajištění svého nároku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.