Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupený telefon Blackberry Z30 nešel po vybalení zapnout. Neproběhl ani start systému ani nedocházelo k nabíjení baterie. Telefon byl ihned další dnes odnesen na prodejnu, požadavek byl vrácení peněz. Výsledkem bylo odeslání telefonu na přezkoumání, po 18 dnech peníze byly vráceny pokrácené o částku za použití datového kabelu v hodnotě 245 Kč (kabel byl pouze použit k pokusu o nabití telefonu za účelem jeho zprovoznění). Prodávající zneužívá tuto větu obchodních podmínek: "Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží."
Objednávka: #023144 vytvořena 2016-09-25 00:04:30
Vrácení peněz nebo alespoň zamyšlení se nad tímto. Peníze budou vráceny tak či tak buďto mě nebo je ušetří někdo jiný tím, že si rozmyslí nákup v tomto obchodě. Každopádně děkuji za vrácení většiny peněz, v tomto případě to myslím mohu považovat za úspěch.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel projevil vůli odstoupit od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku, pak platí, že spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Bod 47 Preambule ke směrnici o právech spotřebitelů stanoví, že spotřebitel, který zboží používal v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměl pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně.
Prodávající si při odstupování od smluv uzavřených přes internet však nemůže účtovat žádné náklady, které občanský zákoník nestanoví. To se týká například podnikateli často účtovaného poplatku, který se rovná administrativním nákladům a technické kontrole výrobku. Toto jednání lze považovat za omezování spotřebitele v jeho právu na odstoupení. K takovému ujednání se nepřihlíží dle § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podnikatel, který uzavírá smlouvy přes internet nese riziko, že někteří spotřebitelé zboží vrátí a on jej bude muset na své náklady přijímat zpět a uvádět znovu do prodeje.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.