Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
rada bych podala stiznost na firmu j-nabytek, ktera uvadi urcitou cenu zbozi na webu a pak mi volala nejaka spravni firma (co procesuje jejich objednavky, firma EXITERIA a.s., IČO: 28649419). Pry nemaji aktualizovane ceny na webu. Vubec nebrali v potaz, ze porusuji smlouvu - kdy ja jsem koupila produkt (gauc) a oni mi zmenili cenu az po obdrzeni potvrzujiciho mailu. Vubec je nezajimalo, ze cenu za kterou mi to prodali by meli dodrzet a pote si udelat poradek na webovych strankach. Proste jsem byla postavena pred hotovou vec...bud doplat, nebo vam objednavku zrusime.
Celkem zabavne je, ze tato firma Exiteria zpracovava objednavky nekolika webovych strankam jako je i www.do-bytu.cz (Petr Dvořák , +420 608 506 112, IČO: 03707610). Kde take udelali chybu v cene na webu a opet mi volali, ze mam zaplatit vic, tentokrat to pry nezahrnovalo cenu. Opet je vubec nezajimalo, ze mi potvrdili cenu emailem a tudiz porusuji smluvene podminky obchodu.
Vsechny tyto webu nakonec vedou do MT-nabytek. Prijde mi to celkem zajimavy kolos nabytkoveho preprodeje, kde kazda z webovek ma trosku jinak spatne zobrazenou cenu a vsechny vedou do MT-nabytek. Coz clovek nezjistit, az po objednani a podiveni se zmene ceny. MT-nabytek vypada ze jako jediny web ma ceny spravne, ostatni pricmrdavaci weby maji ceny vzdy trochu spatne.
Bohuzel ale jedina stiznost, kterou tady mohu opravdu uvest je... ze mi prijde opravdu nekale, menit cenu po objednani a potvrzeni objednavky. Pokud se pletu, rada se ponaucim.
prodej nabytku - pohovky rozkladaci ralf
vzhledem k tomu, ze prvni objednavku jsem zrusila z moralniho hlediska, od nich nechci nic. Druhou objednavku jsem potvrdila i po zmene ceny...preci jen nemam cely den na to, hledat na webu a objednavat gauc. Trosku zvlastni cestou...hledat tu nejvyssi cenu, abych se jiz nemusela bavit s neomluvacnou osobou z Exiteria.
Rada bych nezaplatila rozdil ceny, ktery mi diktuji.
gauc cena na webu 5055kc, cena za vyneseni nebyla uvedena ale vedela jsem ze za to budu platit (cena byla potvrzena mailem v castce 363kc za vynos do 4.patra). Nicmene mi do mailu pripsali, ze doprava neni zdarma, tak jak uvadeli na webu, ale za 490kc. Z principu bych rada dopravu zdarma.
|
Tweet |
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.
Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží s určitou např. procentuální slevou.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.