Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den. Chtěl bych zareagovat na díl AUTO Z BAZARU. Mám úplně stejný problém, úplně stejný. Chtěl bych Vás poprosit o radu pro postup jednání s touto firmou, abych jim mohl auto vrátit. Koupil jsem v aaa na Kladně Renault Kangoo rv 2005, zkušební jízda proběhla v pořádku, nezaznamenali jsme žádnou velkou závadu (za dvě hodiny jsem z autem odjížděl), již po cestě domů se ale z auta začal valit modrý dým a jak jsem druhý den ráno zjistil, když jsem už nemohl nastartovat, auto spaluje příliš oleje(cca 1litr/50 km).Po několika telefonech atd. mi bylo řečeno, ze je to na generální opravu motoru za 30-50 tisíc. O tom se pan prodejce jaksi zapomněl zmínit, jen pořád podsouval, že je auto v pořádku, protože má technickou do podzimu příštího roku.
Auto jsem kupoval poprvé a v té hromadě smluv, co mi dávali jsem bohužel po chvíli už ani nečetl, formuláře s "kategorií D" pozměnili, ale to samé se ve smlouvě objevuje také.
Auto jsem byl reklamovat, nechtěli o vrácení vozu ani slyšet, pořád mlžili mimo téma.
Nevím co mám s autem dělat, je dobré akorát na vrakoviště.
Děkuji za odpověď, Horyna
Renault Kangoo, 2005, 48kW diesel, cena v AAA 26500,- VIN: VF1KCE7EF33792586
Chtěl bych společnosti Aaa vůz vrátit. Kupoval jsem auto na ježdění, ne na náhradní díly. -Auto žere litr oleje /40 km
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, platí vyvratitelná právní domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. V případě soudního sporu by tedy musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Spotřebitel by měl věc nejprve reklamovat a žádat nápravu v podobě opravy věci, nebude-li to možné, má právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat i přiměřenou slevu. Práva z vadného plnění není možné uplatnit na vadu, o které spotřebitel před převzetím věci věděl a byl na ní upozorněn. Jedná-li se o skrytou vadu, je za ní odpovědný prodávající.
Nebude-li reklamace ze strany prodávajícího uznána jako oprávněná, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Horyno,
mám informaci, že kolegové se s Vámi spojili ohledně dalšího postupu. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojen.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den. Reklamaci mi společnost AUTO DISKONT s.r.o. zamítla, z důvodu seznámení o závadach při prodeji. Je bohužel pravda, že jsem podepsal protokol, ve kterém je ve všech bodech psaná závada, ale prodejce mě ujišťoval, že auto nemá větší závady bránící provozu (protože má technickou). To že auto kouří z výfuku a motor pálí litr oleje na 40 kilometrů mi jaksi zapomněl říct a ani zkušební jízda to neprokázala.
Mrzí mě, že při mé první koupi auta jsem narazil na tuto společnost, a že jsem se dřive neinformoval ve svém okolí jak tato firma okrádá naivní lidi.
Pokud společnost reklamaci zamítla, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
Jelikož naše služba je založena na principu dobrovolnosti a společnost se rozhodla tento případ již nadále neřešit prostřednictvím naší služby, stížnost uzavíráme.
Spotřebitel má možnost začít spor řešit soudní cestou, případně se může obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz