Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#12803Změna tarifu,smluvních podmínek a využívání mobilních dat

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.10.2016, před 8 lety

Petra Vrchotková

Znění stížnosti

Dobrý den,
přešla jsem z dobíjecí karty na neomezený tarif Free O2 plus se závazkem na 2 roky.Před cca 1.rokem jsem telefonicky změnila tarif na neomezený s určitými podmínkami, které nyní pozbyly platnost.
Dne 25.10. mi přišla sms, kde O2 píše, že mi po vyčerpání dat bude zcela vypnuté připojení k internetu, kdežto dle podmínek se mají data pouze zpomalit.
Dle telekomunikačního úřadu porušují stanovené podmínky.
Při telefonické komunikaci mi bylo sděleno, že nic neporušili a nemam nárok na reklamaci.
Jsem u této společnosti přibližně 6 let, ale s tímto chováním, resp. jednáním nesouhlasím a z těchto důvodů chci od nich odejít a ukončit smlouvu. I toto mi bylo sděleno, že nemam nárok a jedině vyplatit smluvní pokutu v plné výši.
Nemám již zájem dále s O2 spolupracovat a toto jednání je i přesto, že platím veškeré platby v řádném termínu a nemám vůči společnosti žádné dluhy.

Děkuji za ukončení smlouvy, Petra Vrchotková


Produkt

ref.číslo : 3621775961


Požadované řešení

Ukončení smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2016 09:37, před 8 lety

V popsané situaci se jedná o jednostrannou změnu smlouvy ze strany operátora, kterou mu zákon umožňuje. Operátor je ovšem v případě jakékoli změny povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup, a zároveň spotřebitele informovat o tomto uveřejnění.

Jedná-li se však o podstatnou změnu smlouvy, která by vedla ke zhoršení postavení spotřebitele, je operátor povinen prokazatelně o této změně informovat, a to rovněž o právu bez úhrady ukončit smlouvu ke dni účinnosti změny, jestliže nové podmínky nebude chtít akceptovat. Tuto informaci je operátor povinen poskytnout způsobem, který si spotřebitel zvolil pro zasílání vyúčtování.

Změna smlouvy ohledně účtování dat je podstatnou změnou, operátor byl tedy povinen informovat způsobem výše popsaným a umožnit smlouvu ukončit. Chce-li spotřebitel ukončit smlouvu kvůli této změně podmínek, musí sdělit operátorovi, že chcete využít svého práva dle ustanovení § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích a smlouvu ukončit (popř. přenést číslo k jinému operátorovi či uzavřít jinou smlouvu se stávajícím).

V případě, že operátor nevyhoví, popř. bude chtít zaplatit sankci za předčasné ukončení smlouvy, doporučujeme reklamovat vyúčtování, které tento poplatek obsahuje.

Pokud operátor reklamaci zamítne, bude třeba se obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.10.2016 11:50, před 8 lety

Hezký den, podmínky vašeho tarifu se nijak nemění. Měníme jen chování doplňkové služby. A jelikož se jedná o doplňkovou službu, ukončení smlouvy bez sankce není možné.
Doplňková službou není internet v mobilu ani mobilní internet. Doplňková služba je pouze „Omezené čerpání dat po vyčerpání objemu dat u mobilních hlasových tarifů a u tarifů mobilní internet“.
Pokud se tedy rozhodnete ukončit smlouvu, je nutné uhradit smluvní pokutu za nedodržení závazku.
Václav Brožek
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.10.2016 23:29, před 8 lety


Petra Vrchotková

Dobrý den,
jenže omezené čerpání dat po vyčerpání objemu je oproti stávajícím podmínkám velký zásah ve smlouvě. Při těchto podmínkách jsem smlouvu neuzavírala a ani bych neuzavřela. Data čerpám a tato změna mi nebyla včas oznámena. Nechci nadále s Vámi spolupracovat a tudíž žádám o najití společné cesty k rozumnému řešení ukončení mé smlouvy.
Petra Vrchotková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2016 16:28, před 8 lety

Jak již bylo uvedeno výše, změnu ohledně účtování dat považujeme za podstatnou změnu smlouvy. Pokud spotřebitelka s postupem společnosti nesouhlasí, je nutné uplatnit reklamaci. Pokud bude reklamace zamítnuta nebo uplyne lhůtě pro její vyřízení (v tomto případě 1 měsíc), je možné se obrátit na Český telekomunikační úřad.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2017 08:30, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.