Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7. 7. jsem na pobočku v ulici Milady Horákové přinesl fotoaparát na výměnu objektivu.
9. 8. jsem si fotoaparát vyzvedl a uhradil částku 1500 Kč za provedenou výměnu objektivu.
10.8. jsem kontaktoval pí.Wolfovou a reklamoval jsem jejich práci - šmouhu na objektivu a špatně zasazený displej a tlačítka.
Dne 11. 8. jsem fotoaparát na pobočku odnesl, technik reklamaci přijal a domluvili jsme se, že závady odstraní.
Dne 18. 8. jsem jim psal, abych zjistil, jak to s fotoaparátem vypadá. Pí. Wolfová mi odpověděla, že se technici budou opravě věnovat v následujících dnech.
6. 9. jsem psal znovu, 9. 9. mi pí. Wolfová psala, že se čeká na díl, ať vydržím. Na můj dotaz, na jaký díl se čeká mi bylo vysvětleno, že při opravě byl zničen blesk, že se musel objednat nový.
4. 10. jsem psal znovu a pí. Wolfová mi odpověděla, že s dílem je nějaký problém, že to vypadá, že fotoaparát zůstane neopraven. Ať vydržím, že mě do týdne bude kontaktovat pracovník.
13. 10. mi přišel e-mail, že je fotoaparát k vyzvednutí. V obchodě mi pracovník řekl (velmi arogantním tónem), že fotoaparát opravit nelze, že díl, který byl zničen již není možné objednat. Vrátil mi částku (1500 Kč) - cena, kterou jsem uhradil za opravu (výměna objektivu). Vrátil mi tedy fotoaparát, který není funkční.
Když jsem se zeptal, jak mi nahradí zničený fotoaparát, začal pracovník zvyšovat hlas a řekl mi, ať jsem rád, že je tak slušný a vrácí mi peníze za opravu.
A že jestli se mi to nelíbí, že dá přístroj do původního stavu. Na to jsem argumentoval, že pokud blesk nelze opravit, nemůže dát fotoaparát do stavu v jakém jsem jim ho dal. Vysmál se mi, že pokud nebude objektiv fungovat, nezjistím, zda blesk funguje nebo ne.
Rád bych také upozornil na to, že původní oprava (tedy výměna objektivu) také neproběhla zcela v pořádku, protože přístroj stále hlásí chybu objektivu a vypíná se.
Nyní mám tedy fotoaparát, který je zničený a neopravitelný (blesk již není možné nikde sehnat).
Stížnost jsem společnosti zaslal, vyjádřil se mi pan Vojtík – napsal, že fotoaparát už stejně žádnou cenu nemá a že jsem získal víc než jsem ztratil (nezískal jsem nic, mám jen zničený přístroj). Nakonec mi napsal, že jsem si ho zničil sám, že si to jen neumím přiznat (e-mailovou komunikaci mohu samozřejmě doložit). Napsal mi, že tuto záležitos považuje za uzavřenou.
Fotoaparát Canon Powershot s110
Vzhledem k tomu, že fotoaparát již není možné opravit, požaduji náhradu v penězích. Fotoaparát byl kupovaný v červnu 2014 za 6990 Kč. Jako přiměřenou částku si představuji 70 % z kupní ceny (tedy 4893 Kč).
Zničený fotoaparát firmě klidně dám.
|
Tweet |
Nebyla-li oprava provedena řádně (závada nebyla během opravy odstraněna), může spotřebitel uplatnit reklamaci a domáhat se opravy nebo přiměřené slevy, není-li však již možná náprava, pak může požadovat vrácení zaplacené částky ze opravu.
Převzal-li obchodník věc k opravě, ručí za škodu způsobenou na věci během opravy dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá podnikatel za poškození věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.
Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat obchodníkovi písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu.
Bude-li podnikatel trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele na náhradu škody, bude nutné převzít fotoaparát a podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu nesplní, může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.