Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#12829Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.10.2016, před 8 lety

Csilla Ballová

Znění stížnosti

Dobrý deň, stažnosť sa týka tyčového vysávača Sencor. Vysávač sme v záručnej dobe dali reklamovať keďže nám prestal ťahať a rýchlo sa prehrieval. Spoločnosť Internet Mall, a.s. nám vysávač vrátila s tým, že je znečistený HEPA filter a že sa to nedá uznať ako záručná oprava. Na vlastné náklady sme si zakúpili nový Hepa filter no na výkon vysávača nemal žiadny vplyv- bol naďalej nepoužiteľný. Znova sme ho dali reklamovať. Vysávač nám znova prišiel neopravený z dôvodu znečistenia HEPA filtra ( ktorý sme už vymenili). Ďalej sme prostredníctvom e-mailu žiadali o prehodnotenie reklamácie a o bližšie informácie o probléme. Dostali sme odpoveď, že reklamácia nebola uznaná z dôvodu znečistenia prechodu medzi vysávačom a vstupom do filtra boxu, to však považujeme za následok výrobnej chyby.


Produkt

výrobné číslo 2015630105,Sencor SVC 6301 BK-EUE2


Požadované řešení

máme záujem o výmenu za iný produkt alebo vrátenie peňazí


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2016 16:11, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.10.2016 09:56, před 8 lety

Vážená paní Ballová,

je mi líto, že máte problémy se zakoupeným výrobkem.

Situaci jsem konzultovala s naším reklamačním oddělení a bohužel v případě, že servisní středisko vyhodnotilo reklamaci jako neuznanou, z důvodu nevhodného používání, není možné toto tvrzení vyvrátit.
Bohužel naše společnost nemá vlastní servisní techniky a pracujeme s vyjádřením servisního střediska, ve kterém je výrobek opravován.

V případě, že s vyjádřením reklamace nesouhlasíte, můžete zboží zaslat přímo do autorizovaného servisu s žádostí o přezkoumání dané vady a vyjádření.
Pokud Vám autorizovaný servis výrobek vyhodnotí jako poškozený a bude se na něj vztahovat zákonná záruka, uskuteční opravu, výměnu či Vám vystaví dobropis, který je poté možné u nás uplatnit jako u prodejne, u kterého bylo zboží zakoupeno.
Výměna nového kusu či vrácení platby je umožněna ve chvíli, kdy je reklamace vyhodnocena jako neopravitelná.

Náklady, které Vám tímto zasláním vzniknou je možné proplatit ve chvíli, kdy je reklamace vyřízena a uznána.
Stačí, když nám poté ofotíte podací lístek a zašlete do e-mailu overeno@mall.cz .
Proplacení náklady se vztahuje pouze na co nejnižší nutné.

Máte také možnost si zajistit vyjádření od soudního znalce, který může tvrzení servisního střediska, kde byl výrobek opravován, vyvrátit a na základě tohoto vyjádření je možné Odstoupení od kupní smlouvy uznat a je Vám vrácena platba za daný výrobek.

Abychom mohli prověřit, zda máte nárok na Odstoupení od kupní smlouvy z důvodu reklamace výrobku v prvních 6 měsících, poprosím Vás o číslo reklamace a servisní listy a situaci zkonzultujeme s kolegy z reklamačního oddělení.
Poprosím Vás o zaslání dokumentů do e-mailu overeno@mall.cz
Bohužel u nás v systému evidujeme první reklamaci pod číslem 2600291982, která byla uskutečněna dne 3.8.2016.

Je mi líto, že Vám nyní nemohu vyjít více vstříc.

Děkuji za pochopení a přeji Vám hezký den.

Kristina Svatíková
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2016 09:17, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.12.2016 11:14, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.