Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobry den,
Dne 10.10.2014 jsem na bobocce O2 Czech Republic v Olomouci na adrese Polska 1 zakoupil mobilni telefon (dale jen MT) znacky Apple, typ 5S 16Gb stribrny IMEI: 352053060752618. Dne 17.7.2015 jsem MT byl na uvedene pobocce reklamovat v ramci zarucni doby na zaklade osmi zavad. MT byl zaslan do spolecnosti VSP Data a.s. a za cca 14 byla reklamace vyrizena s tim, ze na reklamacnim protokolu bylo uvedeno, ze zavada se projevila a byla provedena vymena mobilniho telefonu za novy a uveden novy IMEI MT: 352046064086751. Dne 19.9.2016 jsem byl MT opet reklamovat v ramci zarucni doby na stejne pobocce na zaklade osmi zavad. Dne 15.10.2016 jsem byl sms vyrozumen, ze moje reklamace je vyrizena. Dne 21.10.2016 jsem se na pobocku dostavil a bylo mi sdeleno, ze telefon byl vracen bez opravy, jelikoz nebyl dodan spravny reklamacni protokol a prodejni doklad. Byl jsem vyrozumen tim, ze jsem nedodal reklamacni protokol z minule servisni opravy, kde byl uveden novy IMEI telefonu, jelikoz v zarucnim liste nebyl od spolecnosti VSP data novy IMEI uveden. Žádal jsem tedy odstoupeni od smlouvy a vraceni penez z duvodu, ze reklamace nebyla vyrizena řádne, protoze dle mych informaci neni moje povinnost tento protokol dokladat, kdyz jsem MT reklamoval pokazde na u O2 a navíc na stejne pobocce. Zadost mi ale byla zamitnuta vedoucim prodejny.
Dekuji za odpoved.
Apple iPhone 5S 16Gb IMEI: 352053060752618/ 352046064086751
Odstoupeni od smlouvy, vraceni penez.
|
Tweet |
Nemůže-li spotřebitel věc užívat pro vyšší počet vad, má možnost od smlouvy odstoupit. Za vyšší počet vad se považuje, pokud se na zboží vyskytnou současně tři vady, přičemž každá z nich brání řádnému používání věci. Pro odstoupení od kupní smlouvy je nutné tento požadavek uvést při uplatnění reklamace.
Pro uplatnění práva z vadného plnění není nutné předložit doklad o zaplacení výrobku ani potvrzení o předešlých reklamacích. Takové požadavky omezují spotřebitele uplatnit právo z vadného plnění. K omezení tohoto práva se nepřihlíží. Pro uplatnění práva z vadného plnění je pouze nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (což si měl prodávající ověřit již při převzetí zboží k reklamaci). Pokud společnost přijala zboží k reklamaci, má také povinnost tuto reklamaci vyřídit řádně a včas. Nevyřídila-li společnost reklamaci řádně ve lhůtě 30 dní od převzetí zboží, má spotřebitel právo do kupní smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků.
Dobré odpoledne,
celou záležitost předávám k prošetření. O výsledku Vás budu informovat.
Prosím organizaci dTest o přiřazení stížnosti na naši společnost, aby bylo možné zákazníka informovat.
S pozdravem
Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
již mám pro Vás slíbené informace.
Rozhodnutí Vám bylo sděleno do třiceti dnů od podání reklamace. Mobilní telefon byl na prodejně předán s doklady, se kterými nebylo možné reklamaci uplatnit. Do třiceti dnů jsme Vás tedy informovali o ukončení reklamace a při vyzvednutí telefonu jste byl informován o nutnosti dodat odpovídající doklad.
Záruční reklamaci jsme ve lhůtě zamítli, jelikož doklad, který by měl prokazovat záruku, jsme nedohledali.
Odstoupení od kupní smlouvy není v tomto případě možné.
S pozdravem
Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2
Jak uvedl dTest "Pro uplatnění práva z vadného plnění je pouze nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (což si měl prodávající ověřit již při převzetí zboží k reklamaci). Pokud společnost přijala zboží k reklamaci, má také povinnost tuto reklamaci vyřídit řádně a včas. " Společnost O2 však tuto rekamaci nevyridila řádně a tudíž jsem požadoval odstoupení od smlouvy, což mi bylo zamítnuto, což je v rosporu s tím, co uvedl dTest.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Pokud společnost přijala zboží k reklamaci, rozhodla, že reklamaci bylo možné uplatnit. Zamítnutí reklamace z důvodu, že nebylo možné prokázat, zda zboží bylo zakoupeno u prodávajícího, neobstojí.
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobré odpoledne,
kolegové z prodejny mě informovali, že celá záležitost byla vyřešena. Po předložení potřebných dokumentů servis potvrdil možnost odstoupení od smlouvy. Peníze Vám budou vráceny.
S pozdravem
Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2
Hodnocení:
Komentář: Záležitost byla sice vyřešena, ale ne na základě odstoupení od smlouvy z důvodu řádně nevyřízené reklamace společností O2, ale na základě více jak 4 vyskytujících se vad na přístroji, které potvrdil servis.
Tímto bych chtěl poděkovat společnosti dTest, která mi byla nápomocna po celou dobu řešení této situace.