Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Společnosti O2 Czech Republic a.s. jsme od roku 2012 dle smlouvy na poskytování internetu a pevné linky platili částku 520 Kč měsíčního paušálu, která se při zvýšení sazby DPH v roce 2013 zvedla na 525 Kč. Smlouva byla původně uzavřena na jeden rok tak, že se automaticky každoročně prodlužovala za stejných podmínek (toto byla nabídka O2 Czech Republic a.s., kterou jsme akceptovali).
Když byla v roce 2014 bezdůvodně zvýšena na 530 Kč, tak jsme tuto změnu reklamovali. Společnost nám nabídla jednorázovou slevu 60 Kč, s tou jsme nesouhlasili a dále platili 525 Kč měsíčně.
Od července 2016 nám byl bez našeho svolení změněn tarif pevné linky, takže výsledná měsíční částka činila již 608 Kč. Kdybychom o této změně věděli dopředu, rozhodně bychom s ní nesouhlasili (zdaleka jsme nevyužili ani původní tarif, o rozšíření jsme proto neměli zájem). Při telefonických reklamacích nám oznámili, že jsme byli informováni vzkazem na faktuře.
Stále platíme 525 Kč a neoprávněná "dlužná" částka dnes činí 321 Kč a společnost nám již začíná přesměrováním internetového spojení na své stránky vyhrožovat, že nás od internetu odpojí. Dle našeho názoru se jedná o jednostrannou změnu smluvních podmínek.
Na naše reklamace neodpovídají a tuto zvýšenou částku účtují již třetím měsícem. Obracím se proto jak na dTest, tak ČTÚ i ČOI.
Internet + pevná linka
Odvolání změn provedených jednostranně poskytovatelem a dodržování podmínek uzavřené smlouvy.
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (např. zvýšení ceny), je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti.
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí (nebyl dostatečně informován o změně), měl by službu nejprve reklamovat u operátora. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, zákazník by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat vrácení uhrazené částky. Pokud ale zákazník požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek. Zamítne-li operátor reklamaci, může spotřebitel podat námitku Českému telekomunikačnímu úřadu. Podat námitku je možné do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Dobrý den,
veškeré podstatné informace už byly sděleny portálem dTest.
O změnách informujeme s dostatečným předstihem na vyúčtování. Pokud s touto změnou nesouhlasíte, je možné požádat o změnu smlouvy tak, aby vám nastavení služeb více vyhovovalo.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Reklamaci vyúčtvoání jsem provedl opakovaně telefonicky na zákaznické lince, na ty společnost nebrala zřetel. Na doporučený dopis s písemnou reklamací se ani neobtěžovala odpovědět. Teď proto čekám na odpověď od ČTÚ.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.