Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den vážení.Dne 3.10.2016 jsem si u výše uvedeného obchodu objednal na dobírku mobilní telefon Nokia Lumia 630 Dual SIM (kód zboží:NK03285).Celková cena i s dopravou(Česká pošta) je 2.517,-Kč. Objednávka č.:501601775 přijata 3.10.2016.Do dnešního dne nebyl telefon dodán,ani jsem neobdržel žádnou upřesňující informaci o termínu dodání i když jsem 17.10.2016 (elektr.poštou) obchod žádal o upresnění termímu.V objednávce termín sjednán nebyl.Občanský zákoník používá pro takovéto případy termín "přiměřená lhůta dodání".Znamená to prosím vás,že obchod má ještě na dodání čas,nebo mohu již od kupní smlouvy odstoupit pro nečinost prodávajícího?Předem děkuji za vaši reakci Miroslav Patera
Mobil.tel.:Nokia Lumia 630 Dual SIM ,kód zboží NK03285.
Dodání objednaného zboží v co nejkratší termínu(v řádech dnů ne týdnů nebo dokonce měsíců!!).
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky (v daném případě se však jedná o zboží na dobírku). Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení), a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.