Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
mám problém s odstoupením od kupní smlouvy se společností Alza.cz. Reklamovala jsem tablet již potřetí z důvodu, že se neustále seká a zamrzá. Dále trvá dlouho, než se po zadání příkazu objeví klávesnice a při přechodu na domovskou stránku ikony. Po obnovení továrního nastavení funguje tablet několik dní normálně, poté se opět problém projevuje.
Při první reklamaci byla provedena oprava - downgrade systému. Při druhé uznané reklamaci také oprava, tentokrát byla provedena výměna základní desky a obnova továrního nastavení. U třetí reklamace byl způsob vyřízení také oprava - reinstalace systému.
O odstoupení od kupní smlouvy jsem při třetí reklamaci žádala. Na pobočce v Ústí n. L. mi bylo sděleno, že přestože se jedná 3x o opravu stejné závady, řešení opravy bylo vždy jiné a nemám tedy na vrácení peněz nárok. S tím jsem tedy nesouhlasila a tablet jsem odmítla převzít.
Dále u příjemky reklamace technik uvádí, že stav produktu je velmi dobrý, displej ok. U protokolu ze servisu je však uvedeno, že byl tablet do servisního střediska přijat s poškrábaným LCD displejem.
Předem děkuji za odpověď, jak mám v dané situaci postupovat.
Milena Sihelníková
Tablet ASUS MeMO Pad 7 ME176CX 16GB černý, sériové číslo EAOKCY295515
Odstoupení od kupní smlouvy - vrácení peněz.
|
Tweet |
Odstoupit od kupní smlouvy uzavřené se spotřebitelem je možné v případě, pokud spotřebitelka nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-814/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Tento výklad je podpořen i ustálenou judikaturou Nejvyššího soudu. Pokud tedy byla reklamace věci již několikrát (v daném případě třikrát) uznána pro stejnou vadu, může spotřebitelka žádat odstoupení od smlouvy.
Žádala-li spotřebitelka o odstoupení od kupní smlouvy pro opakovaný výskyt vady po opravě, je společnost povinna to respektovat.
Vážená paní Sihelníková,
omlouvám se za chybu servisu, jako způsob vyřízení jsme požadovali dobropis, jak s Vámi technik při podání reklamace správně zaznamenal.
Nezávisle na tomto podnětu s Vámi již náš pracovník vše vyřešil a informoval Vás, že stačí dodat kompletní zboží, vystavíme Vám dobropis pro vrácení platby. Aby nedošlo k nedorozumění, prosím, uveďte při dodání zboží číslo CCT3060763, ve které naši pracovníci dohledají podrobnosti.
Věřím, že se vše rychle dořeší k Vaší spokojenosti.
Přeji Vám pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
děkuji za kladné vyřízení, dnes mi byly peníze za tablet na pobočce vráceny.
Jen mne mrzí, že nebýt toho, že jsem se ohradila (prostřednictvím dTestu a ve stejný den také prostřednictvím stránek Alza.cz), peníze bych zpět nedostala. Myslím si, že podobnou situaci zažívá hodně zákazníků - věří však prodejci, že na odstoupení od kupní smlouvy nemají nárok a vadné zboží převezmou.
S pozdravem
Milena Sihelníková