Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Využívám této možnosti, abych vznesl stížnost k neproplacenému pojistnému plnění ke škodné události dne 3.9.2016
Během odpoledne došlo k poškrábání mého vozu z obou stran. UNIQA pojišťovna 18.10. poslala vyjádření, v němž zamítá plnění z důvodu, že se "Pojištění podle těchto VPP se nevztahuje na události při nichž došlo k poškození či
zničení vozidla nebo jeho části v důsledku nesprávné obsluhy nebo údržby mající přímý vliv na vznik této události."
Vznesl sem námitku, proběhla PRÝ revize, na jejíž základě o den později sem dostal vyjádření, že původní rozhodnutí zůstává v platnosti, že "dle zdokumentovaného rozsahu a charakteru poškození je jednoznačné, že toto bylo
způsobeno manuální mechanickou činností za použití abrazivních pomůcek či prostředků.
Umístění jednotlivých lokálních defektů, výlučně v oblasti bočního pontonu karoserie
vozidla za předními koly, koresponduje s obvyklým rozmístěním nečistot, které na vozidle
při běžném provozu ulpívají a které je obvykle nutno mechanicky čistit (např. částečky
asfaltu). Zdokumentované poškození nelze považovat za důsledek havárie, vandalismu, ani
pádu či nárazu věci nebo zvířete."
Pochopil sem to tedy tak, že jsem si auto sám poškrábal pravděpodobně při snaze si umýt nějaké nečistoty. Auto bylo poničeno z obou stran, nešlo o lokální škrábanec,takže tímto mne UNIQA nominovala na hlupáka roku.
To bylo také naposledy, co jsem dostal od pojišťovny (likvidátora) nějakou zpětnou vazbu., byť sem měl doplňující dotazy (např., proč mne pojišťovna neinformovala o tom, že plnění nebude uhrazeno, dřív než sem auto dal do drahého autorizovaného servisu. Přitom určitě muselo dojít k předběžnému ohledání. V servisu sem tedy zaplatil práce+materiál v hodnotě 25 tisíc, s čimž sem absolutně předem nepočítal.
Přístup pojišťovny jak z hlediska komunikace, tak především smluvního jednání, mne zcela konsternovalo.
A. Novák
Pojistné plnění mělo býti uhrazeno na základě mého komplexní pojištění Kasko (POV+havarijko, nulová spoluúčast)
Proplacení nákladů na opravu vozu (úhrada pojistného plnění)
Odpovědi na mé otázky
|
Tweet |
Pojistná smlouva stanoví, jaké jsou podmínky pro vyplacení pojistného plnění. Obvykle však bývá podstatné, za jakých okolností ke vzniku škody došlo, zejména zda se tak stalo zaviněním pojištěného či nikoli. Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele: UNIQA pojišťovna, a.s., Evropská 810/136, 160 12 Praha 6, Česká republika.
Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.