Společnost


K-OKNA GROUP s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12888Nevyřízena reklamace po dobu více jak 11 měsíců

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 19 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2016, před 8 lety

David Fater

Znění stížnosti

Dne 3.2.2015 byla se zhotovitelem uzavřena smlouva o dílo (ev. číslo smlouvy zhotovitele 11/2015), jejímž předmětem byla dodávka oken a služeb (demontáž starých oken, montáž, včetně zednického zapravení). Objednatel na základě uzavřené smlouvy uhradil řádně a včas dohodnutou cenu díla ve výši 48.997 Kč. Dílo bylo zhotovitelem provedeno dne 06.03.2015, přičemž bylo zjištěno, že dílo bylo dodáno a provedeno vadně. Dne 09.03.2015 byly u zhotovitele uplatněny vady díla, resp. ve smyslu ustanovení § 19 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, tedy byly reklamována vady díla, spočívající v dodání poškozeného (vadného) skla v trojdílném okně v obývacím pokoji (levé okno). Reklamaci zhotovitele přijal elektronicky téhož dne v 09.00 hod. Reklamace však ve smyslu ustanovení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, z důvodů prodlení na straně zhotovitele, nebyla vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30-ti dnů od jejího oznámení. Dodané vadné sklo i přes několikeré výzvy (upomínky) nebylo ze strany zhotovitele dodáno či vyměněno ani za dobu více 11 měsíců (počítáno k datu 19.01.2016 kdy zhotovitel byl ochoten údajně teprve začít jednat).
Dne 23.08.2016 objednatel zjistil další vady díla, které u zhotovitele uplatnil (reklamoval) bez zbytečného odkladu ještě téhož dne (tj. opadávání stavební zapravení, uvolněný venkovní parapet). Tato reklamace nebyla opět, i přes několikeré předchozí upomínky zhotovitele, dosud řádně vyřešena.


Produkt

Dodávka (prodej) oken a zednické práce


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že objednal ztratil veškerou důvěru ve zhotovitele, požaduje objednatel z důvodu podstatného porušení smlouvy jen slevu z ceny díla, odpovídající výše způsobených škod.
Objednal zajistí opravu u jiného zhotovitele.

Současně by bylo vhodné, aby zhotovitel neuváděl klamavé údaje s své společnosti, zejména o tom, že působí 20 let na trhu, když jeho firma byla založena teprve 2012.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2016 09:43, před 8 lety

Zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Zjistí-li objednatel, že zhotovitel porušuje svou povinnost, může požadovat, aby zhotovitel zajistil nápravu a prováděl dílo řádným způsobem. Neučiní-li tak zhotovitel ani v přiměřené době, může objednatel odstoupit od smlouvy, vedl-li by postup zhotovitele nepochybně k podstatnému porušení smlouvy (dílo nebylo dokončeno). Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno. Právo na zaplacení díla vzniká provedení díla. Zhotovitel však může požadovat zálohu.

Byla-li věc k provedení díla dodána (např.: okna) také zhotovitelem, je vůči této věci v postavení prodávajícího. V takovém případě má spotřebitel práva, která mu náleží při zakoupení věci v obchodě. Prodávající odpovídá za to, že věc nemá při převzetí vady. Za vadu se považuje zejména to, když věc nemá vlastnosti, které byly ve smlouvě sjednány nebo se dají očekávat. Věc musí také vyhovovat právním předpisům.

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Spotřebitel může požadovat nápravu v podobě opravy věci, není-li to možné, má možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci, prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné vyzvat společnost písemně za pomoci poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii dopisu pro případné dokazování).

Pokud společnost nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který ji může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad (jak již také spotřebitel dle popisu stížnosti učinil).

Spotřebitel také může požadovat po zhotoviteli náhradu škody, které mu vznikla kvůli nedodržení zákonného postupu při provádění díla. V takovém případě by musel spotřebitel prokázat vznik újmy a že tato újma byla zapříčiněna porušením zákonné povinnosti uložené zhotoviteli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2017 05:41, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.