Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
před cca 1,5 rokem jsem zakoupila u spol. Alza notebook HP 250 3G. Nyní přestalo fungovat nabíjení ze sítě. Notebook jsem reklamovala 29.9., dnes (téměř po 30 dnech!) mi přišlo vyjádření:
Vyřídili jsme Vaši reklamaci ASRE16335088.
Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: Mechanické poškození / Poškozeno nevhodným zacházením. Záruka zaniká.
S výsledkem reklamace nesouhlasím. Notebook stojí celou dobu na stole. Nikde ho nenosím, nikdy mi nespadl a jsem si naprosto jistá, že žádné mechanické poškození z mojí strany zde není.
Jak mám postupovat dále? Můžu notebook na pobočce vyzvednout a odnést ho ke znalci nebo ho naopak vyzvedávat v žádném případě nemám a mám si nejprve vyžádat dokumentaci pro znalce?
Děkuji za radu.
reklamace ASRE16335088 notebook HP 250 3G
Oprava + záruka nezaniká
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud prodávající nebude znalecký posudek akceptovat, bude se muset spotřebitelka domáhat svého práva soudní cestou. Znalecký posudek by pak při soudním řízení posloužil jako důkazní prostředek.
Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz). Působnost České obchodní inspekce řešit daný typ sporu je dána dle § 20e písm. d) zákona o ochraně spotřebitele (něco jiného by bylo, kdyby bylo zboží zakoupeno na IČ a jednalo by se spor mezi dvěma podnikateli, v takovém případě by Česká obchodní inspekce dle výše uvedeného spor řešit nemohla).
V případě zamítnuté reklamace je spotřebitel povinen zboží přijmout zpět, svá práva pak může hájit mimo jiné soudní cestou. Jestliže si zboží nepřevezme, ocitá se v prodlení, prodejce by si mohl začít účtovat poplatek za uskladnění zboží.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.