Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#12896Zamítnutá reklamace Notebook HP

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.10.2016, před 8 lety

Iveta Vojáčková

Znění stížnosti

Dobrý den,
před cca 1,5 rokem jsem zakoupila u spol. Alza notebook HP 250 3G. Nyní přestalo fungovat nabíjení ze sítě. Notebook jsem reklamovala 29.9., dnes (téměř po 30 dnech!) mi přišlo vyjádření:


Vyřídili jsme Vaši reklamaci ASRE16335088.
Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: Mechanické poškození / Poškozeno nevhodným zacházením. Záruka zaniká.


S výsledkem reklamace nesouhlasím. Notebook stojí celou dobu na stole. Nikde ho nenosím, nikdy mi nespadl a jsem si naprosto jistá, že žádné mechanické poškození z mojí strany zde není.


Jak mám postupovat dále? Můžu notebook na pobočce vyzvednout a odnést ho ke znalci nebo ho naopak vyzvedávat v žádném případě nemám a mám si nejprve vyžádat dokumentaci pro znalce?
Děkuji za radu.


Produkt

reklamace ASRE16335088 notebook HP 250 3G


Požadované řešení

Oprava + záruka nezaniká


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2016 10:20, před 8 lety

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud prodávající nebude znalecký posudek akceptovat, bude se muset spotřebitelka domáhat svého práva soudní cestou. Znalecký posudek by pak při soudním řízení posloužil jako důkazní prostředek.

Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz). Působnost České obchodní inspekce řešit daný typ sporu je dána dle § 20e písm. d) zákona o ochraně spotřebitele (něco jiného by bylo, kdyby bylo zboží zakoupeno na IČ a jednalo by se spor mezi dvěma podnikateli, v takovém případě by Česká obchodní inspekce dle výše uvedeného spor řešit nemohla).

V případě zamítnuté reklamace je spotřebitel povinen zboží přijmout zpět, svá práva pak může hájit mimo jiné soudní cestou. Jestliže si zboží nepřevezme, ocitá se v prodlení, prodejce by si mohl začít účtovat poplatek za uskladnění zboží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2017 19:00, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.