Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, po dohodě s Vaší infolinkou posílám zaslané informace v elektronickém bankovnictví.
V souvislosti se změnou VOP banky k 1.1.2014 mi byla nabídnuta možnost vypovědět smlouvu s okamžitou účinností avšak na infolince mi byla sdělena informace o nutnosti uhradit sankci ve výši 10000Kč za předčasné splacení hypotéky, kterou mám - takové mám 2 u jedné banky - takže celková částka je až 20000 Kč.
Tento postup mi přijde v rozporu se zákonem.
Hypoteční úvěr, ideální hypotéka
odstoupení od smlouvy bez sankcí a refinancování u jiné banky - je na to nárok?
|
Tweet |
Dle § 2 zákona o spotřebitelském úvěru není hypotéka spotřebitelským úvěrem. Z toho důvodu se možnosti jejího ukončení řídí především smlouvou, případně obchodními podmínkami. V případě jednostranné změny smlouvy nebo obchodních podmínek je obvyklé, že má zákazník možnost smlouvu bez sankce vypovědět nebo se změnou nesouhlasit a jeho smlouva s bankou se bude řídit původně sjednanými podmínkami.
Společnost se nerozhodla pro řešení stížností využít službu VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že se mimosoudní řešení sporů zakládá na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Spotřebitel má možnost řešit stížnost v rámci interního systému společnosti - přes ombudsmana či podaním elektronické či telefonické stížnosti, případně se svých práv domáhat soudní cestou.