Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 21. 10 2016 mi přišla sms zpráva od České pošty, že do přepravy převzala pro mne balík, a že o přesném termínu doručení mne bude informovat. Dne 24. 10 ve 12:39 hod mi opět přišla sms, že balík bude doručen na moji adresu téhož dne mezi 13-19 hod. Byla jsem doma již před 13,00 hod. V 18:02, když do konce čekací doby chyběla bez dvou minut ještě hodina, mi však přišla sms, že doručení zásilky nebylo úspěšné. Hned jsem volala na místní pobočku s otázkou, jak je to možné, když jsem celou dobu doma, ale ta mne odkázala na depo. Volala jsem tedy příslušné depo, a na tam mi sdělili, že u mé zásilky je poznámka, že z důvodu nezastižení adresáta nemohla být doručena. Celou dobu jsem byla doma, domovní zvonek jsem ověřila a byl v pořádku, navíc měli na mne číslo mobilu, takže tento přístup považuji za šlendrián a neplnění pracovní povinnosti ze strany doručovatele.
V případě potřeby dodám scan výzvy z pošty, na kterém je jméno doručovatele a číslo depa.
Prosím o prošetření a zpětnou reakci na moji emailovou adresu (viz odesílatel).
|
Tweet |
V případě služby balík do ruky si zákazník zaplatí službu, u které dle deklarovaných vlastností této služby očekává, že Česká pošta doručí balík přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště.
Pokud však zákazník nalezne výzvu ve schránce, přestože byl po celou dobu na udané adrese, může podat na příslušné poště reklamaci vadného dodání.
Podle čl. 43 odst. 2 Poštovních podmínek České pošty, s.p. má zákazník možnost uplatnit reklamaci poštovních služeb na kterékoli pobočce České pošty. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman