Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
tímto podávám stížnost na společnost IKEA, kvůli nevrácení kupní ceny bezpečnostních zábran PATRULL FAST , které jsem zakoupil v roce 2013 v obchodním domě IKEA. Společnost vydala upozornění, ve kterém je napsáno cituji...
"IKEA stahuje z prodeje bezpečnostní zábrany PATRULL kvůli možnému nebezpečí pádu dětí ze schodů.
Společnost IKEA žádá zákazníky, kteří vlastní bezpečnostní zábranu PATRULL, aby ji okamžitě přestali používat a přinesli ji zpět do jakéhokoli obchodního domu IKEA, kde jim bude vrácena plná prodejní cena."
Odkaz na celý dopis : http://www.ikea.com/cz/cs/about_ikea/newsitem/recall_patrull_zabrana
Prodejní cena zábrany byla při koupi mimo jakoukoli akci 1290kč.
Za tuto cenu jsem zábrany také kupoval.
V obchodním domě Ikea Zličín mi bylo řečeno od vedoucí prodejny, že nemám nárok na vrácení plné ceny pokud nemám účtenku.
Byla mi nabízena částka 790kč , protože prý v systému mají uvedenou jen tuto nejnižší cenu.
V dopise je ale uvedeno, že mám nárok na vrácení plné kupní ceny!
Cituji z dopisu -
" IKEA nechce ohrozit bezpečnost dětí, a proto žádá zákazníky, kteří vlastní bezpečnostní zábranu PATRULL, aby ji okamžitě přestali používat a přinesli ji zpět do jakéhokoli obchodního domu IKEA, kde jim bude vrácena plná prodejní cena.
Bezpečnostní zábrany PATRULL, PATRULL KLÄMMA a PATRULL FAST se prodávaly na všech trzích IKEA. Při vracení zábrany není nutné předkládat doklad o zakoupení (účtenku). Pro více informací se mohou zákazníci obrátit na Kontaktní centrum IKEA na telefonním čísle 234 567 890. "
Není to moje vina, že jsou zábrany nebezpečné, rád bych je dále používal, ale bojím se o své děti. Jsem nucen koupit nové zábrany, ale za nabízenou poníženou cenu to není možné.
Jsem z toho dost rozčarovaný a žádám vysvětlení obchodního domu IKEA k tomuto podnětu.
Děkuji za odpověď
bezpečnostní zábrana patrull fast 501.135.99
Požaduji vysvětlení, proč nemohu dostat plnou prodejní cenu zábran, jak je v dopise uvedeno - BEZ ÚČTENKY !!! Doklady o koupi výrobků, které už jsou po záruční době neschraňuji, a podle dopisu nejsem nucen předkládat... V tomto případě se navíc jedná o nebezpečné výrobky stažené z prodeje!
|
Tweet |
Plná prodejní cena není zákonem definována, jedná se však zřejmě o cenu, za kterou byla věc pořízena, tedy jde o cenu kupní. Existuje-li spor o výši kupní ceny, za kterou byl výrobek zakoupen, bude na stranách sporu, aby prokázaly svá tvrzení. Zaplatil-li spotřebitel zboží platební kartou, mohl by posloužit jako důkaz výpis z bankovního účtu. Pamatuje-li si spotřebitel přibližné datum zakoupení výrobku (možné podložit svědeckou výpovědí), mohl by společnost požádat o předložení cenové nabídky za dané období. Historie nákupů by mohla být také uchována v rámci věrnostního klubu společnosti, je-li spotřebitel členem tohoto klubu.
Dobrý den, v případě staženého výrobku IKEA nevyžaduje doklad o zakoupení t.j. nepožadujeme ani účtenku. Pokud ani jedna strana není schopna doklad o zakoupení dohledat (výpisem z účtu, nebo v archivu věrnostního programu IKEA family), platí v zájmu zachování přátelských vztahů interní pravidlo vrácení nejvyšší částky za kterou se výrobek prodával. Dle tohoto pravidla měl zákazníkovi OD vyplatit částku 1290,-kč. OD byl na tuto skutečnost upozorněn. V případě zájmu se může zákazník dostavit na OD kde mu bude rozdíl částky doplacen.
Hodnocení: