Společnost


Beardshop G.Bojda

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12920Nedodané zboží, nevrácené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.10.2016, před 8 lety

Zdeňka Randulová

Znění stížnosti

Dne 30.8.2016 jsem si přes e-shop objednala šaty, některé nedorazily, i přesto, že jsou zaplacené. Dále jsem vracela šaty, které mi neseděly (dne 31.8.2016 z půvpdní objednávky a dne 12.9.2016). Oba balíky se mi vrátily s tím, že si je adresát nevyzvedl. E-shop byl kontaktován on-line přes webové stránky, na facebooku, přes e-mail a telefonicky. na telefonních číslech se nikdo nehlásí, anái přes e-mail. Přes webové stránky a na Fb byla příslibena reakce, ale nic se nedělo. Momentálně na vzjazy nikdo nereaguje.


Produkt

. Šaty FSU681 korálově, vel. 44, 2. Šaty Numoco 37-1 Broskvově, vel. XL, 3. Šaty FSU681 korálově, vel. 46.


Požadované řešení

Požaduji, aby mi bylo umožněno vráti zboží, které nechci. Zároveň chci vrátit peníze za vracené zboží a za nedodané zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2016 10:17, před 8 lety

Podle § 1832 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitelka od smlouvy, vrátí jí podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Odstoupí-li spotřebitelka od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebitelce dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslala. Jestliže podnikatel peníze ve stanovené době nevrátí, ocitá se v prodlení a je možné po něm požadovat úroky z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.

Co se týče nedodaného zboží z provedené objednávky, jedná se o uplatnění reklamace dle § 2161 odst. 1 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc je v odpovídajícím množství, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace z důvodu, že bylo dodáno nekompletní zboží nikoli v souladu s provedenou objednávkou.

Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona. V daném případě dodat chybějící kus v souladu s kupní smlouvou, pokud by to nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli kupní cenu za nedodané zboží.

Po vyřízení reklamace pak má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace, pokud mu nějaké vznikly, dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Ve prospěch spotřebitele v daném případě svědčí zákonná vyvratitelná domněnka zakotvená v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Má se za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník (nikoli spotřebitel) musel prokázat, že zboží vadné při převzetí nebylo.

Aby nedocházelo k tomu, že prodávající nebudou přebírat zásilky záměrně, stanovil zákonodárce domněnku doby dojití v § 573 občanského zákoníku. Podle této domněnky se má reklamace (popř. odstoupení od smlouvy) za doručenou třetí pracovní den po odeslání. Byla-li však odeslána na adresu v jiném státu, pak patnáctý pracovní den po odeslání.

Po tomto dni začne plynout prodávajícímu třicetidenní lhůta na vyřízení reklamace. Pokud v této době podnikatel sám nezkontaktuje spotřebitele, aby vady odstranil, má spotřebitelka právo po 30 dnech žádat odstoupení od kupní smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty k vyřízení reklamace a náhradu nákladů spojených s reklamací (poštovné).

V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že společnost, se kterou byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo v Polsku. Jedná se tedy o polský e-shop, který se zaměřuje na český trh. V takové případě se uzavřená kupní smlouva bude řídit českým právním řádem.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2017 18:48, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.