Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jak jsem psala v minulé stížnosti, koupila jsem od společnosti BRD Company mobil Apple Iphone 5C , který od počátku vykazoval závadu. Závadu nebyli schopni opravit., mobil poslali zpět, s tím že je zablokovaný. /Údajně jsem jej zablokovala já/ . Při pátraní po historii tohoto mobilu až ke společnosti Apple bylo zjištěno, že tento mobil byl dán do užívání v dubnu roku 2014, tudíž je již dávno po záruce u Applu, navíc byl 2x společnosti Apple opravován a bylo zjištěno ,že závada je neopravitelná. Byl určen k likvidaci do elektroodpadu. A tento telefon byl přivezen k nám do České republiky a prodán jako nový!!!. Jedná se o podvod. Dokumenty z Applu o historii mobilu mám.Již před 14 dny jsem vše i s mobilem poslala zpět společnosti BRD Company, tato mlčí, neozývá se , nevrací peníze. Informovala jsem pražskou policii.
Apple IPHONE 5C IMEI: 013788003851644
okamžité vrácení peněz za mobil- plná částka a krytí všech vynaložených nákladu: cesty do autorizované prodejny Applu, telefony se společnosti Apple, doporučený dopis...
|
Tweet |
Pokud spotřebitele prodávající zřetelně neupozornil, že se jedná o použitý (repasovaný) telefon, jedná se o běžné (nové) zboží, na které se vztahuje běžná (2 letá) záruční doba.
Nadto pokud by se jednalo o použitý výrobek, měl být prodáván odděleně od ostatních výrobků a spotřebitel měl být na tuto skutečnost při uzavírání kupní smlouvy výslovně upozorněn. V tomto případě je třeba se domáhat provedení záruční opravy (bezplatné) přímo u prodejce (neboť s ním má spotřebitel smluvní vztah) s tím, že byl zakoupen nový telefon, který je ještě v záruční době. Se servisem je pak povinen to už vyřídit prodejce. Pokud by prodejce měl námitky (že se jedná o repasovaný telefon apod.), může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci s tím, že prodejce nesplnil informační povinnost stanovenou zejména v § 10 odst. 6 zákona č. 634/1992 Sb. a prodal použitý výrobek, jako by se jednalo o nový.
Případný spor s prodejcem je možné řešit buď soudně – domáhat se práv občanskoprávní žalobou nebo mimosoudně v rámci ADR. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Vážená paní Šídlová,
pokud nám pošlete zablokovaný mobil, je v praxi nemožné přístroj znovu odblokovat a dále kontrolovat. Mobil jste v podstatě znehodnotila tím, že jste zapomněla heslo.
Navzdory Vašemu pochybení - v rámci naší vstřícnosti k zákazníkům, Vám byly již před několika týdny vráceny peníze. Vaše tvrzení dále prověřujeme, nicméně nic z toho, co jste zatím uvedla, se nám nepodařilo ověřit.
Hezký den
Mobil, který jste prodali jako nový, byl uveden do provozu před 2,5 roky a pro závadu, kterou vykazoval, byl určen na likvidaci. Já jsem nic neznehodnotila, jen jsem Vám poslala důkazy získané přímo z Applu podle IMEI telefonu, o co se jedná,že jste podvodníci a budete existovat dál a dál podvádět.
POZOR NA BRD COMPANY? KVALITNÍ MOBILY, ALVIA atd- vše jedna podvodnická společnost. V příloze posílám doklady získané z Applu - důkaz,že byl prodán starý mobil bez záruky, s neopravitelnou závadou. Nevím ,co chcete ověřovat, doklady hovoří za vše. Společnost Applu, se kterou jsme se spojili je schopna odblokovat jakýkoliv mobil, když s tím argumentujete, ale nebude odblokovávat mobil, který byl určen k likvidaci!
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.