Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
6.8.2016 jsem si, kromě jiného, objednala u paní Radové, prostřednictvím jejích www stránek, ložní prádlo určitého vzoru a barvy. Jelikož mi přišlo úplně jiné, kontaktovala jsem ji a ihned mi odpověděla, s tím, že se omlouvá za chybu, a že mám dané zboží vrátit. Tak se i stalo. Paní Radová mi přijetí vráceného zboží, na můj dotaz, e-mailem potvrdila. Samozřejmě s příslibem, že mi budou ihned peníze vráceny. Během měsíce jsem ji poté 2x kontaktovala mailem, že mi peníze "nedošly", ovšem bez odezvy. Nakonec jsem paní Radové poslala doporučený dopis s dodejkou, s žádostí o vrácení peněz, který si převzala, ale reakce žádná. Ještě nikdy se mi nic podobného nestalo (na štěstí. Od té doby, při objednávání na internetu, nejdříve kontroluji jejich recenze... A paní Radová by se měla za takové chování stydět!
Samozřejmě ideální by pro mě bylo vrácení peněz.
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebitelce dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno. Jak již ale uvedla spotřebitelka v popisu stížnosti, zboží bylo prodávajícímu již doručeno. Společnost je tak povinna vydat spotřebitelce peněžní prostředky, které od ní přijala v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy.
Pokud bylo takto odstoupeno od smlouvy, ale podnikatelka stále nevrátila spotřebitelce peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Podnikatelka má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitelka má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.