Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.
Asi rok bydlím v Brně poblíž Albertu, který se vyskytuje na ulici Merhautově. Za tu dobu se mi již mnohokrát stalo, že pod označenou cenovkou se nacházelo jiné zboží (vždy velmi podobné a stejné značky). Několikrát se mi dokonce stalo, že zlevněné zboží mi na pokladně zaúčtovali za plnou cenu(cena před slevou). Nedávno jsem se setkal s tímto případem:
V ledničce bylo nabízeno ve tvou komíncích máslo Bertolli s olivovým olejem 225g, v lednici byly dvě identická másla se stejným datem min. trvanlivosti.
U prvního komínku bylo napsáno 225g Bertilli máslo s oliv. olej. s cenou 48,90 Kč, ve druhém bylo ve slevou 225g Bertilli máslo s oliv. olej. j.s.. V obchodě jsem nedokázal narazit na nikoho, kdo by mi dokázal vysvětlit rozdíl mezi oběma produkty. U pokladny by samozřejmě bylo naúčtována zboží za plnou cenu. Je tento způsob prodeje vůbec legální(morální to není v žádném případě, dle mého úsudku)? Děkuji předem za vaši odpověď.
Bertolli S máslem a olivovým olejem 225g
Pravdivé, jasné a nematoucí označení zboží.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.