Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
3x som reklamovala notebook v Brne. 1x som reklamovala asi 5 rôznych vecí nesúvisiacich so sebou, opravili mi 2, zabudli opraviť klávesnicu a blikajúce pásy na displeji. Hneď som ho tam nechala znovu na rekl., tam mi zas opravili len klávesnicu (údajne ju vymenili ale bola stále rovnako špinavá). Na môj dotaz prečo neopravili pásy povedali že to mohla opraviť tá klávesnica. Pásy znovu blikali, natočila som to a šla som tam 3x. Odmietli mi vrátiť peniaze lebo to nie je 3x opravená reklamácia (a oni vracajú až na 4x a musia to byť opravené veci). Ja ale nemôžem za to že tie pásy blikajú raz za mesiac a nie každý deň, oni to tam zapnú na 2 minúty a keď nič nevidia tak to neopravia plus mi pán v predajni povedal že to nie je také strašné že mi to tam raz za čas bliká!
Lenovo Ideapad S205
požadujem vrátenie peňazí, podľa zákona keď sú viac ako 4 závady tak sa majú automaticky vrátiť peniaze, a keď je 3x reklamácia
"Stejnou volbu - tedy výměnu zboží nebo vrácení peněz - máte, jestliže se vada vyskytne opakovaně nebo má zboží větší počet vad a nelze jej proto řádně užívat.
Právo na vrácení peněz za zboží nebo výměnu zboží máte při třetí reklamaci (tzv. 2x jste výrobek reklamovali, přicházíte reklamovat potřetí a můžete již požadovat výše uvedené)."
|
Tweet |
§662 odst. 2 občanského zákoníku stanoví, že kupující může žádat výměnu zboží nebo od smlouvy odstoupit i v případě, že se jedná o vady odstranitelné, ale kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad zboží řádně užívat.
Judikaturou je to toto ustanovení blíže specifikováno. Podmínkou pro uplatnění těchto nároků je minimálně trojí opakování stejné vady po opravě nebo opakování různé vady čtyřikrát. Větším počtem vad se rozumí minimálně tři vady, které se na zboží vyskytnou zároveň. Jak u opakování se vad, tak u většího počtu vad platí korektiv, že musí bránit řádnému užívání věci.
Prodejce má na vyřízení reklamace dle §19 zákona o ochraně spotřebitele 30 dní. V této lhůtě musí být reklamce vyřízena řádně, to znamená, že se prodejce musí zabývat všemi vadami, které byly kupujícím vytknuty a vyjádřit se k nim. Jinak se jedná o nevyřízenou reklamaci, se kterou zákon spojuje stejný důsledek, jako by na věci byla vada neodstranitelná, tedy právo kupujícího na vrácení peněz nebo výměnu celého zboží.
Společnost se nerozhodla spory prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz řešit. Vzhledem k tomu, že služba je založena na principu dobrovolnosti, bude nutné z tohoto důvodu stížnost uzavřít.
V případě, že má spotřebitel zájem i nadále ve sporu pokračovat, bude nutné obrátit se na příslušný občanskoprávní soud s žalobou. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Hodnocení: