Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
dne 18.3.2016 jsem zakoupila kabelku černou v hodnotě 969.-Kč v prodejně Caprisa Černý Most CCM, Chlumecká 765/6 Praha 9, 190 00. Kabelka byla téměř nenošená a když jsme ji po létě znovu začala používat zjistila jsem, že na vnější straně, kde je takové zdobení po celé délce kabelky jakoby krajkové vyrobené (vyražené)ze stejného materiálu jako je kabelka (tvrdý materiál)praská, trhá se. Kabelka má pouze jedno ucho a tím uchopením tlačí na zdobící materiál, který je tvrdý a tím se začal trhat. Dne 27.10.2016 mi bylo předáno vyjádření k reklamaci ze dne 18.10.2016, že kabelka je ze syntetického materiálu. Předmětem reklamace je trhající se materiál na přední straně kabelky. Zboží bylo odborně posouzeno a nabyla zjištěna žádná výrobní ani materiálová vada. Vámi reklamovaná vada byla způsobená mechanicky, a to nerovnoměrným zatížením. Při používání zboží je potřeba respektovat výrobní a materiálové vlastnosti výrobku. Záruční doba nemusí být nutně totožná s životností výrobku. Vždy musí být zohledněna intenzita a způsob používání. Při nerespektování těchto doporučení nemůžeme Vaší reklamaci uznat.
Kabelku jsem 27.10.2016 dala znovu k reklamaci.
Můžete mi prosím poradit, zda se mohu někam odvolat a zda mám šanci na kladné vyřízení?
Děkuji a s pozdravem
S pozdravem
Věra Fraňková
Produkt: Lixumo, s.r.o. Caprisa CHlumecká 769/6, CCM Praha 9 190 00
Požadované řešení
Požaduji vrácení peněz.
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží (tedy i kabelky) v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.
Vadu výrobku skutečně nelze zaměňovat se životností a spotřebováním výrobku. Při častějším nošení se kabelka opotřebuje rychleji, nežli při nošení příležitostném. Pokud by tedy bylo opotřebení zboží nadměrné a neodpovídalo míře užívání, nejde pak o uvedenou výluku z odpovědnosti za vady, ale o vadu, za kterou prodávající musí odpovídat. Proto spotřebitel musí v tomto případě prokázat, že kabelka má vadu například z důvodu nekvalitního použitého materiálu či vadného zpracování.
Pokud je spotřebitel přesvědčen, že se jedná o výše uvedený případ vady zboží, doporučujeme znovu namítnout u prodejce nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace s výše uvedenou právní argumentací. Pakliže však prodejce setrvá na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, bude potřebné pro úspěch ve věci rozporovat důvody uvedené v zamítavém stanovisku prodejce prostřednictvím znalce z oboru, a prokázat na základě znaleckého posudku, že vady kabelky jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním provedením výrobku, popř. použitím nekvalitních materiálů).
Reklamované vady kabelky doporučujeme se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat zboží k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nikoli řádného vyřízení reklamace, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.