Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Počátkem měsíce května jsem u firmy postupně zakoupil dvě žárovky H7 (78,- Kč), přičemž doklad ze dne 16.5.2013 jsem si uložil. V předposledním týdnu měsíce října došlo postupně k poruše obou žárovek H7.
Dne 29.října dopoledne jsem s nákupním paragonem a vadnou žárovkou vadné zboží reklamoval, ale byl jsem prodavačkou odmítnut s tím, že jde o víc než pět měsíců od koupi a v takovém případě podle pokynů manažera reklamaci prý nepřijímají.
Na mou námitku, že jde o zboží, na které se vztahuje dvouletá záruční lhůta, mi odpověděla, že kupujícím doporučují, aby si koupili kvalitnější a dražší (o cca 100,- Kč) žárovky, ty že vydrží rok.
Jednak je uvedené konstatování věcně nesmyslné (dvojnásob dražší zboží vydrží dvojnásobnou dobu), jednak neřeší zásadní problém, kterým je odmítnutí reklamace vadného zboží v zákonné lhůtě.
Žárovka H7 12V 55W - při reklamaci předložen jak prodejní doklad (paragon), tak i původní obal zboží.
Přijmout reklamaci, vyměnit vadné zboží za funkční nebo vrátit příslušnou finanční částku.
|
Tweet |
Na každou věc zakoupenou spotřebitelem je ze zákona dle § 620 odst.1 občanského zákoníku záruka 24 měsíců.
Prodejce je povinen zboží v této záruční lhůtě k reklamaci přijmout a vystavit o tomto písemné potvrzení (někdy jako tzv. reklamační protokol) dle § 19 odst.1 zákona o ochraně spotřebitele.
Nelze tedy odmítnout reklamaci zboží, pokud ještě nevypršela 2 letá záruční doba.
Takové ustanovení nebo ujednání s prodejcem o krácení záruční doby je dle § 56 a 55 odst.2, § 627 odst.3 občanského zákoníku neplatné.
Společnost UNIXAN s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.