Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stížnost na paní/slečnu T. a žádost o výpověď smlouvy k počátku pojištění
Tímto, bych rád Vás rád upozornil na neprofesionální a nerelevantní jednání slečny T., která sjednávala naše smlouvy, které máme zřízené v celé rodině. Také se obracím i na Českou národní banku z důvodu rychlejšího vyřízení a vrácení mých peněz.
Důvodem této stížnosti je uvedení mě a mých příbuzných v omyl. Roku 2008 jsme si celá rodina sjednali 3 životní pojištění na krytí rizik a spoření na důchod v hodně 1500,- měsíčně s čísly smluv 1111484448, 1111486506 a 1111486496. Paní, která nám smlouvy sjednávala, jménem S., byla příkladem dobrého fungování. Rádi jsme ji svěřili naše finance a 3 pojistné smlouvy s ní uzavřeli.
Smlouvy tímto způsobem běželi až do roku 2015. Zde přišla na scénu milá slečna T. Příjemná žena, která vypadala velmi seriózně a sebevědomě. Dostala se k nám prý z důvodu povýšení paní S. na manažerskou pozice a přenechání klientského kmenu jí. Nebyl důvod namítat, nechali jsme si poradit. Bylo nám zde především řečeno, že se musí udělat servis stávajících smluv a že se smlouvy musí kvůli změně zákona rozložit. Bylo nám to divné, o žádné změně jsme neslyšeli, nicméně finanční poradce by měl být specialista, takže jsme poslechli a smlouvy z roku 2008 jsme snížili na nejnižší možnou částku, na 300 korun měsíčně a sjednali jsme si každý jednu novou na 500,- – 600,- měsíčně s čísly 4444023522, 4444023566 a 4444023523.
Smlouvy byli v naprostém pořádku, vše bylo zaplaceno, nicméně v březnu 2015 (2 měsíce po rozložení stávajících smluv) nám přišel poštovní dopis, ve kterém se psalo, že AXA Pojišťovna děkuje a že nás vítá do své rodiny klientů. To by bylo naprosto relevantní, nicméně bychom rádi věděli, odkud se zde vzalo číslo smlouvy 3420128088, kterou jsme nikdy nepodepsali. Žádám tímto o vysvětlení.
Bohužel tímto to nekončí. V červnu nám domů od Vás přišel dopis, ve kterém se píše o čísle smlouvy 4444028487 a o dluhu na této smlouvě a byla zde i přiložená poštovní poukázka na zaplacení dluhu. Dluh jsme zaplatili a bylo vše v pořádku, nicméně bych rád požádal o prozkoumání, za jakou smlouvu ta platba reálně je. Rád bych také požádal o vysvětlení jak se může něco takového stát. Po prozkoumání plateb jsme totiž nenalezli nezaplacený měsíc podepsaných smluv.
Také bych rád požádal o vrácení peněz, které jsem do smuv č. 4444023522, 4444023566 a 4444023523 historicky dal, právě z důvodu nevědomosti a uvedení v omyl, že je to pro nás výhodné. Protože, jak jsem zpětně zjistil, nové smlouvy nejspíše nebyly pro mé dobro, nýbrž pro provizi a já jsem tím přišel o spousty peněz, které nikdy neuvidím, což mě dost znepokojuje, protože jsem doufal, že finanční poradci by měli býti pro mé dobro, ne pouze pro jejich provize.
Děkuji za zodpovězení všech dotazů a za vyjádření. Tímto bych také rád zmínil, že pokud mi vrátíte všechny peníze, nebudu se touto situací více zabývat. Jde mi pouze o mé peníze, které jsem od roku 2015 poslal do smluv, které pro mě neměli smysl. Nechci paní T. dělat problémy, proto bych se rád domluvil. Doufám, že najdeme společné řešení. V případě, že bude potřeba doložit naskenované smlouvy, čísla plateb apod., stačí mě pouze kontaktovat, vše si skladuji a veškeré poštovní poukázky a dopisy mám doma.
Ještě jednou tedy díky za brzké vyřízení a za pochopení tohoto problému.
Petr Čaniga
Finanční poradenství paní T.
Vrácení peněz z životního pojištění od paní T.
|
Tweet |
Byl-li při zprostředkování životního pojištění užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že finanční poradkyně porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Pokud je finanční poradkyně zaměstnankyní pojišťovny, je za její jednání odpovědná pojišťovna. V takovém případě je nutné se obrátit na Českou národní banku.
Pokud finanční poradkyně způsobila spotřebiteli škodu s úmyslem se obohatit, je povinna tuto škodu nahradit dle § 2950 občanského zákoníku. Podle § 2950 občanského zákoníku ten, kdo se hlásí jako příslušník určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu nebo jinak vystupuje jako odborník, nahradí škodu, způsobí-li ji neúplnou nebo nesprávnou informací nebo škodlivou radou danou za odměnu v záležitosti svého vědění nebo dovednosti, nebo pokud škodu způsobil informací nebo radou vědomě.
Nepodaří-li se spor urovnat smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory mezi spotřebitelem a pojistitelem nebo pojišťovacím zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování životního pojištění. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.