Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:257
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#12962Neoprávněné obohacení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.10.2016, před 8 lety

Vladimir Raimund

Znění stížnosti

Dne 26.6.2016 jsme zakoupili v Datartu OC Forum Liberec mobilni telefon Apple i Phone5S.Pojistili jsme ho proti kradeži a poškození za 2049 Kč.odešli jsme z obchodu jen s telefonem protože ostatní věci nam přijdou meilem.po 14 dnech jsem se byl zeptat že nic nemame.zkontrolovali meil a že to přide.Dodnes nam nic nepřišlo.Po kradeži MT jsme museli do obchodu zjistit kde je to vlastne pojištene.opět si zkontrolovali meil a dali nam certifikat o pojištění kde byli uplne jiné podmínky než nam řikali při koupi,pro nas naprosto nepřijatelne.Tak se stalo že pojištovna nam odmitla zaplatit pojistku.Diky vstřicnosti p.P. z pojištovny jsme se dohodli že pojistku od začátku zrušime a Datart nam vrati peníze což se stalo.Začala komunikace s p.Pr. Datartu že jsem požadoval změnu výšši splátek poníženou o pojistku.Bylo mne zděleno že to nepřichazí v úvahu.Napsal jsem na Dtest pro radu a bylo mne zděleno že pravda je na moji straně. Jednaci č.DT32475/nku.opet jsem psal na Datart a přeposlal jim odpověd od Dtestu.odpoved byla že jestli chci snížit splátky tak si mam poslat na učet peníze s pojistky co nam byli vraceny!!!!!Na dotaz at mne zdeli co je tedy částka 2049 kč ve smlouvě když byla pojistka zrušena od začátku mne bylo odpovězeno že se splatkama se hýbat nebude a opět že peníze s pojistky mam dat na splátky. timto dochazi k situaci že nam Datart peníze vratil ale ve splátkách je dostane zpatky.


Produkt

Prodejna Datart OC FORUM Liberec pr.doklad č 16LBC20019612 //


Požadované řešení

Požaduji od Datartu
1)Snižení splátek se zachovaním doby splacení nebo
2)Snižení doby splacení nebo
3)ponechaní výšši splátek a doby splacení a při ukončení splátek navracení častky 2049 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2016 21:57, před 8 lety

Pokud byla smlouva o spotřebitelském úvěru vázaná na smlouvu o koupi zboží a o poskytnutí služby, sleduje osud těchto smluv. Jestliže spotřebitel odstoupil od smlouvy o koupi zboží nebo o poskytnutí služby, kde cena zboží nebo služby je plně nebo částečně hrazena spotřebitelským úvěrem, zaniká též smlouva o vázaném spotřebitelském úvěru.

Spotřebitel je v takovém případě povinen vrátit věřiteli přijaté peněžní prostředky (cenu pojištění) a věřitel je povinen na oplátku vrátit spotřebiteli peněžní prostředky, které v souvislosti se splácením úvěru od spotřebitele přijal (v tomto případě vypočítané z částky uhrazené za službu). Pokud by spotřebitel peněžní prostředky za službu nevrátil, bezdůvodně by se obohatil. Pokud by naopak společnost peněžní prostředky za službu od spotřebitele nepřevzala a žádala by, aby spotřebitel splácel úvěr v plně výši, došlo by zase k bezdůvodnému obohacení na její straně, neboť by získala majetkový prospěch i z částky, za kterou byla služba pořízena (např. na úrocích).

Nebude-li spor urovnán smírnou cestou, je možné podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi spotřebitelem a společností při nabízení, poskytování nebo zprostředkování úvěru. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.12.2016 14:04, před 8 lety

Dobrý den,

pan Raimund byl kontaktován naší společností i splátkovou. Věřím, že jsme vrácení platby osvětlili.

S přátelským pozdravem

Lenka Karásková
Manažer péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2017 08:40, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2017 08:08, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.