Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
PO 40 DNECH V OPRAVE SUSICKY U OPRAVARE NAM OPRAVAR TELEFONICKY OZNAMIL,ŽE SUŠIČKA JE OPRAVENA A VYČIŠTENA. A ZA KAŽDY NASLEDUJICI DEN NAM BUDE UČTOVAT SKLADNE 50KČ DENĚ DNES JSME SI SUŠCKU VYZVEDLI CELOU ŠPINAVOU A NA STRANE POŠKRABANOU NA MUJ DOTAZ CO TO JAKO JE JEN ODVETIL ŽE JSME TO TAK PŘIVEZLI.PO ZAPLACENI ČASTKY 4150KČ JSME SUSICKU ODVEZLI DOMU NA VLASTNI NAKADY.PO INSTALACI BYLO SPUSTENO PRVNI SUSENI PRADLA PO 40 MIN. SUSENI ZE SUSICKY VYTEKA VODA NA ZEM ,, SUSENI UKONCENO A OPRAVAROVA REAKCE PO TEL.HOVORU.NEMA CAS NEKDY PŘISTI TYDEN A DOPORUCENI SUŠICKU NEPOUŽIVAT,A MOŽNA SE NAM TO STALO ŠPATNOU DOPRAVOU. JAK POSTUPOVAT ZAKONOU FORMOU.OPRAVA SE TÝKALA ELEKTRONIKY A VYČIŠTĚNÍ, ŽE BYLA UCPANÁ.
DĚKUJI ZA ODPOVĚD
CHCI VĚDĚT, ZDA JE OPRAVÁŘ POVINNEN DO NĚJAKÉ LHŮTY TUTO ZÁVADU ODSTRANIT A ZDA TUTO OPRAVU VČETNĚ CESTOVNÉHO BUDU MUSET UHRADIT.
|
Tweet |
Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedená oprava při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které pro opravu opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího. Zjistí-li spotřebitel, že provedení opravy (na základě smlouvy o dílo) nebylo řádné, má možnost opravu u obchodníka reklamovat. Právo z vadného plnění je možné u zhotovitele díla uplatnit nejpozději do dvou let od dokončení opravy a předání věci. Spotřebitel má však povinnost oznámit vytýkané vady neprodleně poté, kdy se o nich dozví. Neučiní-li tak, soud spotřebiteli právo z vadného plnění nepřizná. Proto je vhodné s reklamací neotálet. Vzor pro reklamaci opravy je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3278/reklamace-opravy-a-upravy-veci.
Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) musí obsahovat jednak oznámení vady (její popis) a jednak požadovaný způsob vyřízení reklamace (právo). S reklamací je třeba se obrátit na zhotovitele. I když nemá spotřebitel písemnou smlouvu, lze písemnou reklamaci jen doporučit.
Nebyla-li smlouva uzavřena v písemné podobě, může její vznik prokázat spotřebitel předložením písemného potvrzení o převzetí objednávky se zákonem stanovenými náležitostmi, které je zhotovitel povinen objednateli vydat dle § 15 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, pokud věc od něho převzal a nebyla-li služba poskytnuta na počkání. Plnění této povinnosti dozoruje Česká obchodní inspekce. Jestliže na věci, kterou zhotovitel převzal k provedení opravy vznikne škoda, lze použít vzor „Žádost o náhradu škody na převzaté věci“.
Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, je zhotovitel díla povinen vydat mu potvrzení o tom, kdy ji uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. O reklamaci musí být rozhodnuto ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit.
Pokud podnikatel nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Podnikatel nás informoval, že reklamace byla uznána. Žádáme spotřebitele o potvrzení této informace a o případné uzavření stížnosti.
Hodnocení: