Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 6.8.2016 jsem u AAA Auto Praha-Cimice zakoupil automobil, značka: VW, model: Passat s automatickou prevodovkou, datum první registrace: 2.4.2007, barva: černá, číslo karoserie: WVWZZZ3CZ7EXXXXXX, typ motoru: 2.0 TDI, stav tachometru: 136950 km, SPZ/RZ: 7S40400 za kupní cenu ve výši 214 999,- Kč (vc. zakaznickeho servisu a pojisteni carlife – autogarance *****).
Dle kupni smlouvy automobil je zarazen do skupiny/kategorie C.
Na vozidle nebyly diagnostikovany zadne vady dle predavaciho protokolu.
Během celého procesu výběru vozu jsem byl prodejcem ujistovan, ze vozidlo je vybornem stavu a vrele ho doporucuje, i na zaklade vlastnich zkusenosti se znackou VW Passat s automatickou prevodovkou.
Na protokolu o zkusebni jizde a predani vozidle, prodavajici AAA auto uvadi ve vsech oblastech celkoveho stavu automobilu vsechny mozne nedostatky, i presto, ze jsem na tyto nedostatky nebyl predem upozornen pri prohlidce a zkusebni jizde. Vzhledem k tomu, ze vozidlo ma najeto jen 136950 km a je v kategorii C – je velice zarazejici uvedeny stav a nedostatky na vozidle uvedeny v priloze 2 kupni smlouvy. Jednoznacne mluvi ve prospech prodavajicho a jedna se o nekale obchodni praktiky.
Na zacatku rijna 2016, ani ne 2 mesice od zakoupeni vozidla, melo auto najeto cca 2000 km. V dany den manzelka (ve 3. trimestru tehotenstvi) jela s vozidlem na extremne rusne silnici a uprostred krizovatky auto prestalo jet, blikalo D na palubnim pocitaci, motor fungoval, ale auto se nerozjelo ani po opetovnem nastartovani. Vozidlo jsem ihned vzal do autorizovaneho servisu. Na voze byla overena zavada prevodovky v nouzovem rezimu, v pameti zavad ridici jednotky/mechatroniky/ulozeny zavady nizkeho tlaku + zavady regul. ventilu. Zjistena pritomnost kovovych castic v prostoru prevodovky/spony, kovove trisky. Olej v prevodovce silne znecisten, zabarven do stribrna kovovymi casticemi. Vzhledem ke stavu, doporuceno vymena prevodovky jako celku, nelze provest pouze vymenu mechatroniky, nebot by po case doslo k opetovne zavade a k znehodnoceni nove mechatroniky. Celkova castka opravy ve vysi: 130000.- Kc vc. DPH. Je az zarazejici, ze pouze 2 mesice od koupe vozidla pri najetych cca 2000 km (z toho rizeno 3x 360km=1080km na dalnici), je nutna oprava ve vysi 50% kupni ceny vozidla.
Na zaklade vysvetleni a dolozenych fotografii z autorizovaneho servisu, je jasne zrejme, ze tato zavada existovala jiz pred zakoupenim vozidla. Jedná se o skrytou vadu na vozidle, za kterou odpovídá prodávající a je povinen vadu odstranit, dle nového občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. § 2161 odst. 2, tj. projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Kdybych byl na tuto vadu upozornen predem, nikdy bych si tento vuz nekoupil. Proto v souladu se zněním § 2165 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku uplatňuji nárok z výše uvedené vady a požaduji: provedení opravy vozidla – převodovky.
Dne 26.10.2016 jsem podal reklamaci (ev.č. 294500), ve které jsem žádal vzhledem ke skryté vadě opravu cele prevodovky nebo vymenu vozu a proplacení nákladů spojených s reklamací. V tuto chvili cekam na posouzeni dane reklamace. Dovolim si odkazat na jinou podanou reklamaci na AAA Auto na techto strankach, ktera se tyka totozneho PROBLEMU A BYLA NAKONEC USPESNE VYRESENA. Dana reklamace byla publikovana 24.3.2016, jednalo se o Ford Focus s automatickou vadnou prevodovkou, 181.700 km, kupní cena 150.000 Kč, kategorie vozu D.
Danou situaci konzultujeme s naším právním poradcem. Přál bych si, aby byla reklamace vyřešena, co nejdříve a ke spokojenosti obou smluvnich stran.
Passat - SPZ/RZ: 7S40400
opravu cele prevodovky nebo vymenu vozu a proplacení nákladů spojených s reklamací
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.
Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitele příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Vargelene,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu (a tedy i převodovky) srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
s Vaším stanoviskem o zamítnutí reklamace nesouhlasíme. Reklamaci budeme i nadále uplatňovat. Necháváme si vypracovat odborný posudek soudním znalecem z oboru motorových vozidel.
S pozdravem
A.Vargelen
Vážený pane Vargelene,
předpokládám, že znalecký posudek potvrdí hlučnost převodovky - tak, jak bylo uvedeno i v předávacím protokolu. Společnost trvá na zamítnutí reklamace.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Nastesti se mylite. Soudni znalec pripravuje posudek, ktery opravdu prokazuje, ze mame pravdu my a jedna se o skrytou vadu na voze, o ktere jste moc dobre vedeli. Navic pouzivate nekale obchodni praktiky, abyste se chranili, proto jsou smlouvy napsany tak, ze prakticky obycejny clovek nema moznost se nijak branit a od smluv odstoupit ci pozadovat jejich zmenu i pri podpisu. Nikdy jsem nebyl informovan ani upozornen na mozny stav automaticke prevodovky, ba naopak, ubezpecovan Vasim prodejcem, ze auto je v perfektnim stavu.
Navic se mi podarilo kontaktovat 1. majitele vozu – nejmenovanou spolecnost, a na co jsem neprisel. Pana XY jez je vedeny jako druhy majitel v technickem prukazu neznaji a firma s nim nema nic spolecneho - nejedna se tedy o majitele, ci zamestnance dane firmy, jak nam Vasim prodejcem bylo tvrzeno v AAA. Jelikoz jsme od zacatku pozadovali vyhradne jen vuz po 1. majiteli, Vas prodejce prisel s touto lzi, kdyz jsme nekolikrat nalehali, ze chceme videt velky technicky prukaz. Lhal nam o dane skutecnosti, a jmenem AAA nam rekl, ze nemuzete zakoupit vuz od spolecnosti, tak proto si to ten pan XY (v danou dobu druhy majitel) musel prepsat na sebe jako soukroma osoba, a vyhradne s vozem jezdil on celou dobu. Takze je to vlastne jen po 1. majiteli. Pry je to znamy/kamarad pracovnika (manazera) z AAA a prodava to pres komisi. Navic to na nej bylo prepsano jiz 7.6.2016 (viz datum v t.p.), a my auto zakoupili 6.8.2016, tudiz cca 2 mesice po 2. majiteli. Jelikoz Vas zamestnanec nas takto informoval, nepripadalo nam na tom nic divneho. Ale jednalo se o velkou lez. Kdyby se jednalo o druheho majitele, tak bychom si vuz nikdy nekoupili, navic by bylo pomerne dost zarazejici, proc by po 2 mesicich dotycny vuz prodaval. Uz toto by nehralo a do koupe bychom nesli. Tudiz jste museli na 100 % vedet, ze neco s vozem je, pri prohlidce zjistili jiz danou vadu a zatajili nam ji pri koupi. Je opravdu zarazeji, jak velka firma jako AAA si muze neco takoveho dovolit (pri cteni jinych stiznosti na Vasi spolesnost je to, bohuzel, skutecne mozne) a lhat zakaznikovi a ujistovat ho a presvedcovat o nepravde.
Ohledne Vaseho neetickeho chovani a praktik vuci spotrebiteli budeme kontaktovat Ceskou obchodni inspekci (proces zahajen s nasim pravnikem). Verim, COI bude informovat touto cestou i dalsi spotrebitele, potazmo Vase zakazniky, aby se nedostali do podobne situace jako my. S nasim pravnikem projednavame dalsi kroky, ktere jiste povedou k soudnimu procesu, jelikoz dana situace nemuze byt vyresena jen reklamaci. Jsme si jisti, ze soud nam da za pravdu a bude stat na strane spotrebitele, je nemozne, prodat vuz v hodnote 215.000.- Kc za danych nekalych praktik a po kratke dobe do vozu znovu investovat 125.000.- Kc za opravu cele automaticke prevodovky a tvrdit nam, ze jsme o dane skutecnosti byli informovani a proto je reklamace zamitnuta. Je zrejme, ze slovo “hlucna” prevodovka se nerovna, ze za par tydnu od koupe vozu, bude nutna cela jeji vymena. Vozidlo jsme zakoupili za 215.000.- Kc a nyni bychom meli uhradit vice jak polovinu kupni ceny vozu za opravu, myslite si, ze by nekdo na svete byl tak hloupy a koupil si vuz s danou vadou na kterou byl predem upozornen? My rozhodne NE! AAA pouziva nekale obchodni taktiky a v predavacim protokolu je zaskrtnuto prakticky vse, aby spotrebitel nemel moznost vubec uspet s jakoukoliv reklamaci.
Behem koupe vozu nam prodavajici nerekl ani nas neupozornil na to, ze by vozidlo bylo ve spatnem stavu, aniz by zminil nebo upozornil na hlucnou prevodovku. Ba naopak, nas stale ubezpecoval, ze auto je ve velice dobrem stavu, bezpecne, velke a prostorne i vzhledem k nastavajicimu stavu me manzelky (ktera jiz tou dobou byla v 5. mesici tehotenstvi) a ze ho vrele doporucuje, ma velky kufr pro kocarek a ze i on ma automat a ze na automat nenecha dopustit a urcite ani my az s nim budeme jezdit i s malym ditetem, budeme nadmiru spokojeni. Je az odporne jakych praktik se dopousteji zamestnanci AAA a jak Vasi zamestnanci mohou lhat do oci zakaznikum, vc. me tehotne manzelky a ubezpecovat nas o vybornem stavu vozu a automaticke prevodovky a auto doporucit s vedomim, ze se dany defekt muze kdykoliv rozbit a muze vest k ohrozeni na zivote me tehotne zeny a nenarozeneho ditete.
Jeste jednou bych chtel zminit, ze jste nas uvedli v omyl, bylo nam receno, ze vuz je ve skvelem stavu – obzvlast automaticka prevodovka, lhali jste nam ohledne majitelu vozu, tak abyste vuz rychle prodali a tim skryly mozne vady. Kryjete se predavacimi protokoly, kde je prakticky zaskrtnuto uplne vse, jen na vasi ochranu v pripade mozne reklamace, pokud verite, ze Vase vozy, ktere prodavate, jsou ve vyborne kvalite, tak proc zakaznika nutite k podpisu protokolu, ktere deklaruji, ze prakticky kazdy ojety vuz zakoupeny ve Vasem autobazaru je temer nepojizdny a zivotu nebezpecny, at je v jakekoliv kategorii. Znamena to tedy, ze veskere komponenty vozu jsou rozbite? Prodejcem pri podpisu smlouvy nam bylo receno, ze vzdy zaskrtavate vse na predavacim protokolu, ale jelikoz se jedna o kategorii “C”, ktera je urcujici a znamena, ze vuz je ve velice dobrem technickem stavu. Potom bych chtel vedet, jak je vubec mozne, ze muzete prodavat vozy, ktere jsou v kategorii “D” nebo “E”? Nehlede na to, ze jsme byli donuceni pristoupit na pojisteni Carlife, ktere jsme nechteli, bylo nam receno, co vsechno nepokryva, ale ve finale, kdyz jsme je kontaktovali po vyskytu dane vady, tak nam prakticky rekli, ze to pojisteni nepokryva temer nic. Kontaktoval jsem Vaseho jineho zakaznika, ktery mel totozny defect na voze zakoupenem u Vas, cely pripad byl skoro do puntiku totozny s tim nasim, vc. Vasich postupu a nekalych praktik, kterych se bezne dopoustite, a navic byly i prokazane stocene km, ktere jste danemu zakaznikovi garantovali. Toto opet jasne potvrzuje nekale obchodni praktiky spolecnosti AAA International.
Krome vyse zminenych bodu, pripravujeme spolecne s nasim pravnikem podklady pro media, ktere zahrnuji vlastnika, jedne z hlavnich TV v CR, ktery operuje i v dalsich zemi jako napr. Slovensko, Madarsko, Rumunsko, Bulharsko, Chorvatsko, atd. Osobne se zname s nejvyssimi predstaviteli dane spolecnosti, kteri budou neprodlene informovani a verim, ze dane tema bude pro ne velice zajimave a radi ho budou medializovat ve vsech dostupnych mediich (TV, tisk, socialni media). Pevne verim, ze diky medializaci se konecne lidi dozvi, jake nekale obchodni praktiky pouzivate, a budou si vedomi moznych rizik z koupe jakehokoliv vozu ve Vasi spolecnosti.
Od mnoha lidi v nasem okoli jsme slyseli velice spatnou zpetnou vazbu a reference na Vasi spolecnost, ale neverili jsme, ze by tak velka organizace s obrovskou visibilitou nejen v TV reklamach, byla schopna se dopoustet techto praktik na denni bazi. Nanestesti nase okoli melo pravdu, a proto je nasi osobni povinnosti informovat, co nejvice potencionalnich zakazniku Vaseho autobazaru, aby se nestali soucasti Vasich nekalych praktik a pravnich mechanismu.
Vzhledem k Vami zamitnute reklamaci, budeme v dane veci pokracovat, NEVZDAME SE, do doby nez bude vse vyreseno ze strany AAA, i za pomoci veskerych dostupnych medii vc. Ceske obchodni inspekce.
Vážený pane Vargelene,
mám informaci, že reklamace byla na základě znaleckého posudku znovu posouzena a kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně nového výsledku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Cela situace vyresena. Dostali jsme zpet celou kupni cenu vozidla.