Počet nahlášených stížností: | 1378 |
Z toho za letošní rok: | 20 |
Stále v řešení: | 47 |
Dobrý den,
reklamoval jsem již 3x notebook, po třetí reklamaci mi byl vystaven dobropis na cenu notebooku. Dobropis však nezahrnoval cenu, za kterou jsem si ho nechal posla na pobočku při koupi (30,-) Je možné tuto cenu požadovat? Děkuji Martin
Vrácení nákladů za doručení na pobočku při koupi.
|
Tweet |
Otázka nákladů na dopravu v takových situacích je v občanském zákoníku poměrně sporná.
Ustanovení § 1832 občanského zákoníku stanoví, že prodávající musí vracet náklady na dodání zboží směrem k zákazníkovi v případě že dojde k odstoupení od smlouvy během 14 dnů od převzetí. Toto ustanovení je speciální a netýká se jiných případů odstoupení (např. v důsledku reklamace), systematickým výkladem docházíme k tomu, že není možné takové náklady požadovat zpět, protože to zákon stanoví pouze pro případy odstoupení od smlouvy do 14 dnů (kdyby to bylo obecným pravidlem, nebylo by to třeba stanovit zvlášť).
Podle jiného názoru je možné požadovat uhrazení nákladů na dodání zboží směrem k zákazníkovi v případě odstoupení od smlouvy v rámci reklamace jako náhradu škody pro porušení smluvní povinnosti. Jedná se tedy o zbytečně vynaložené náklady spotřebitelem, neboť prodejce porušil svou smluvní povinnost, plnit řádně, bez vad.
Vážený pane Navrátile,
platbu za dopravu zboží vracíme vždy v případě odstoupení od kupní smlouvy během 14 dnů od převzetí. Je mi to líto, reklamace je jiný případ.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Dobře,
děkuji za vyjádření,
zkusím se chytit té druhé možnosti a využít soudní cestu.
ALZA: chápu, ale přijde mi nefér, že nemám notebook ani peníze nevíc za dopravu.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.