Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při objednávce našeho nového vozu (Toyota Auris Touring Sports-Executive Hybrid) jsme požadovali také možnost objednání designových kol, které Toyota na svých webových i tištěných prezentacích pro model Auris uvádí ve většině svých vyobrazení (https://www.toyota.cz/new-cars/auris-touring-sports/index.json). Tato litá kola jsou samozřejmě velmi hezká a poutají pozornost zákazníka, bohužel je však nelze v CZ, ani za příplatek, objednat. V některých evropských zemích jsou však tato kola v této výbavě již její součástí. Považujeme uvedení klamavého vyobrazení kol na modelu za matení zákazníka, hraničícího s klamavou reklamou. Zaslali jsme několik stížností a požadavků o objasnění/řešení na centrálu Tyoyota do české i mezinárodní centrály, kromě jednoho paušálního vysvětlení a neosobního telefonátu s nám nikdo další nekomunikoval, na naše dotazy jsme nedostali odpovědi. Pouze nám byla telefonicky nabídnuta možnost dokoupit si požadované disky (bez pneu) jako náhradní díl, za více než 40.000 Kč! Toyota nám sice uvedla, že se může vyobrazení na materiálech lišit od skutečnosti, jejich webové materiály to uvádějí drobně ukryto v textu (na rozdíl od zahraničních webů) a vlastníme také tištěný materiál, kde to není uvedeno vůbec. Tím, že s námi Toyota dále nekomunikuje, nám nedává jinou možnost než obrátit se s naší špatnou zkušeností na veřejné zdroje.
Oficiální prezentace kol: https://www.toyota.cz/new-cars/auris-touring-sports/index.json
Pokud již není možné aby náš vůz byl požadovanými disky vybaven již při jeho převzetí, uvítali bychom možnost jejich objednání za obvyklou cenu (změna objednávky s jinými koly je obvykle u automobilů běžných značek v mezích 1500-5.000 Kč).
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly inzerovány a sjednány, nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Byl-li při prodeji zboží užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost Toyota Central Europe - Czech s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.