Společnost


PARTEX TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12986Neuznaná reklamace, pak žádost o náhradu škody

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

21 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.10.2016, před 8 lety

Antonia Fizková

Znění stížnosti

Dne 16.6.2016 jsem dala do čistírny šaty a halenku. Předem jsem se dotazovala, zda materiál, ze kterého byly věci zhotoveny, čistí a po kladné odpovědi oděv převzaly. V den vyzvednutí mi bylo sděleno, že věci jsou mokré a mám jsi pro ně přijít později. Při přebíraní věci 28. 6. jsem zjistila, že věci jsou zničené- změna v kvalitě materiálu, sražení velikosti, změna barvy a zažehlení okrajových části. Vyjmenované vady jsou u obou věcí. Odmítla jsem je převzít a požádala o reklamační protokol. V provozovně žádný neměli, tak jsme reklamaci sepsaly ručně. Při následní schůzce s pí. vedoucí jsme protokol sepsali na jejich tiskopis, ale přišla zamítavá odpověď. Následně jsem sepsala žádost o náhradu škody - doložila všechny předcházející doklady, včetně dokladu o nákupu věcí a osobně doručila na provozovnu, protože v písemné formě se mi vrátila, jako nepřevzatá. Několikrát jsem navštívila provozovnu, chtěla jsem se domluvit, ale marně. Věci jsou nadále v čistírně. Prosím o radu, jak dál postupovat.
Šaty i halenka byly zakoupeny v Itálii a nesměli se prát-proto jsem
využila služeb čistírny.


Požadované řešení

Vrácení peněz za věci včetně poplatku za službu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2016 08:01, před 8 lety

Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.

Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Více informací je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3301/zadost-o-nahradu-skody-zpusobene-cistirnou-na-odevu.

Bude-li čistírna trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné převzít bundu a podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu však nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.

Aby nedocházelo k tomu, že podnikatelé nebudou přebírat zásilky záměrně, stanovil zákonodárce domněnku doby dojití v § 573 občanského zákoníku. Podle této domněnky se má reklamace služby (popř. žádost o náhradu škody, předžalobní výzva ) za doručenou třetí pracovní den po odeslání. Zmaří-li tedy vědomě druhá strana dojití zásilky, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Co se týče vyřízené reklamace, spotřebitelka je povinna věc po skončení reklamačního řízení převzít. V opačném případě by si podnikatel mohl účtovat náklady spojené se skladováním věci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.11.2016 15:01, před 8 lety

Není pravda, že nekomunikujeme, reklamaci jsme vyřídili a důvody jsme detailně paní stěžovatelce popsali v dopise, navrhli jsme ji také, že si může dát tyto posoudit soudnímu znalci v oboru textilií a my jeho závěr budeme respektovat. V odpovědi na její reklamaci jsme ji také vyzvali, aby si věci přišla vyzvednout , jelikož jsme je znovu ošetřili a znovu dožehlili lemy. Tato se však již na náš provoz nedostavila, je tedy evidentní, že již nechce své nošením opotřebené oděvy. My jsme čistírna ne výrobce nových oděvů, takže pokud je paní nosila nemůže očekávat, že budou po ošetření na čistírně oděvů opět jako nové. Dle našeho posouzení není na těchto žádná viditelná vada.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2016 18:56, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.11.2016 23:04, před 8 lety


Antonia Fizková

Jmenovaná čistírna vyřídila moji stížnost tím, že mi odepsali, že žádnou škodu nezpůsobili, i když se paní vedoucí hned při sepisovaní reklamačního protokolu vyjádřila o věcech jako o poškozených (v případě potřeby doložím kopii protokolu).
Věci jsem si nevyzvedla z důvodu, aby nedošlo k nařčení, že jsem je doma sama nějak poškodila. Nevím, jak často se nosí společenské šaty a halenka, aby došlo k jejích opotřebení a kdo nosí věci do čistírny, platí za jejich vyčištění, aby si je pak nevyzvedl??? Nechtěla jsem po čistírně vyrobit "nové oděvy", jenom jsem si dovolila chtít, aby mi v čistírně vyčistili věci. Asi jsem chtěla moc..
V čistírně jsem samozřejmě byla, a to několikrát (také mohu doložit). Prohlédla jsem si znovu "upravené" věci - nevím proč byla potřeba je upravovat, když je vyčistili tak odborně(!) a když jsem viděla, jak někdo žehlením upravoval věci, které vyžadují speciální čištění a byly při prvním vyzvedáváním mokré tak, že jsem je nemohla převzít, trvala jsem na odškodnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2016 09:37, před 8 lety

Stížnost znovu přeřazujeme na společnost. Nepodaří-li se stranám sporu v rámci služby VašeStížnosti.cz dosáhnout dohody, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.11.2016 10:10, před 8 lety

zasíláme opětovně celou korespodenci

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2016 11:11, před 8 lety

Z dokumentů, které nám společnost poskytla, vyplývá, že reklamace čištění oděvu byla ze strany společnosti dne 4. 8. 2016 zamítnuta a zamítnutí bylo řádně zdůvodněno. Společnost také dne 18. 11. 2016 zamítla žádost spotřebitelky na náhradu škody. Jelikož si společnost stojí za svým stanoviskem a její postoj k nároku spotřebitelky zůstává neměnný, bude stížnost uzavřena.

Pokud spotřebitelka trvá na svém požadavku na náhradu škody, má možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, případně se svého práva domáhat soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.