Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
dobry den, každa akce piva atd konči , totalnim rozebratim, vitnamci berou total plny koše i 9 bedynek piva , po upozorneni vedouci se jen usmala a odešla , a to je pokažde vrchlabska prodejna už ma přezdívku - vitnamska prodejna . je to škoda radi sme tam nakupovali cela rodina
dodržovat max baleni na košik , a vitnamce si snad pamatujou
|
Tweet |
Prodejce je oprávněn určit limit na nákup určitého druhu výrobku, pokud je toto zboží v akci, jelikož je jeho povinností zboží v akci mít po určitou dobu dostupné většímu množství spotřebitelů. Prodejce je však zároveň povinen o této skutečnosti dostatečným a prokazatelným způsobem spotřebitele informovat. O této skutečnosti (úrovni nákupních podmínek) musí být kupující informován, a to nejen v letáku, ale zřetelně i při prodeji. V opačném případě by mohl být postihnut Českou obchodní inspekcí za správní delikt.
Stanovením tohoto omezení u zboží atraktivního pro větší okruh spotřebitelů (zboží v akci) se totiž prodejci snaží dostát své povinnosti zajistit po celou dobu trvání akce dostatek akčního zboží pro všechny zákazníky. V opačném případě by prodejce mohl čelit sankci za vábivou reklamu, která zákazníky na slevy naláká, avšak skladové zásoby zájem zákazníků nepokryjí ani při zahájení akce. Zákaz vábivé reklamy obsahuje příloha č. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, na kterou odkazuje jeho § 5 odst. 3.
Je-li toto omezení uvedeno u nabídky zboží v reklamním letáku a na štítku u zboží vystaveného na regálu, pak je spotřebitelům činěna veřejná nabídka na uzavření kupní smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to nabídka za stanovenou cenu, ale i za podmínky omezeného počtu kusů na jednu osobu. Teprve vložením zboží do nákupního košíku projevuje zákazník souhlas (přijetí nabídky), což si ovšem do zaplacení kupní ceny na pokladně může rozmyslet. Zaplacením kupní ceny je dovršen proces uzavírání kupní smlouvy a teprve tehdy se stává vlastníkem zboží v souladu s § 2160 odst. 2 téhož zákona.
Pokud není prodejcem stanovené omezení nákupu akčního zboží dodržováno na určité provozovně, doporučujeme spotřebiteli obrátit se přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu, a to formou webového formuláře https://ssl.lidl.cz/cs/2671.htm anebo na telefonním čísle 800 115 435 (bezplatná linka pouze na území České republiky).
Hezké odpoledne, pane Bačinský,
je nám líto, že jste si naše akční zboží nemohl zakoupit. V případě těchto nabídek máme i v našich letácích uvedeno, že odběr zboží je možný pouze v obvyklém množství. Děkujeme proto za Vaše upozornění, které jsme již předali odpovědným pracovníkům.
Věříme, že příště se s něčím podobným nesetkáte a přejeme Vám příjemný zbytek dne.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.