Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
moje sestra si objednala dárek z internetového obchodu s doručením se službou "Balík do ruky" pomocí České pošty. V den dodání (27.10.2016) přišlo upozornění, že zásilka bude dodána mezi 13:00 až 19:00 hodinou. Celý den sestra byla doma a čekala na doručovatele. V 18:00 přišlo upozornění, že adresát nebyl zastižen a balíček je uložen na nejbližší poště. Ve schránce žádný lístek o nezastižení nebyl. Na správě Depa 27 Brno se vymlouvali, že ten den se stěhovali a bohužel všeho měli moc. Depo leží asi 500m od našeho bytu a za celý den nebyl doručovatel schopný se s balíčkem k nám otočit.
Děkuji za řešení mého případu
DR0155358824L
Požadují vrácení poštovného a písemnou omluvu, neboť za službu Balík do ruky se připlácí navíc.
|
Tweet |
V případě služby balík do ruky si zákazník zaplatí službu, u které dle deklarovaných vlastností této služby očekává, že Česká pošta doručí balík přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště.
Podle čl. 43 odst. 2 Poštovních podmínek České pošty, s.p. má zákazník možnost uplatnit reklamaci poštovních služeb na kterékoli pobočce České pošty. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman