Společnost


Uhlí Morava s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13004Černý ořech I výhřevný

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 roky 8 měsíců 17 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2016, před 8 lety

Rostislav Lipovsky

Znění stížnosti

Potřebuji palivo o výhřevnosti min. 28 MJ/kg (bydlím společně s invalidní manželkou a 78 letou matkou po mozkové příhodě). Sháněl jsem jej v okolí ale buď to neměli zrnitost (25-50) nebo mi nemohli zaručit výhřevnost. Nakonec jsem jej objednal telefonicky (nikdy jsem tam nebyl) v Uhelných skladech Havířov, ti mi garantovali minimálně 28MJ/kg. Dne 11.10.2016 mi v mé nepřítomnosti dovezli uhlí, bohužel jsem nebyl doma a tak to byla nucena převzít manželka (jedna z nemocí je rozpadající se oční sítnice), kvalitu nemohla zhodnotit, neviděla to. Já jsem dojel až za 4 hodiny a byl jsem překvapen že z té hromady doslova valí se voda a přitom nepršelo 4 dny. Zrnitost byla v pořádku. Překvapení bylo uvnitř hromady, uměli to naložit. Pěkné uhlí bylo pouze nahoře, podsypný materiál je asi 50%, je to směs uhlí 0-50mm. Největší problém mne ale čekal, palivo absolutně nesplňuje co se týče výkonu požadované hodnoty, přirovnal bych jej o něco lepší než hnědé z Bíliny. Vysoká kouřivost, vysoká popelnatost, zanáší spalinové cesty (nutné čistění 2-3 týdny, zalévá se dehtem ústí komína).


Produkt

černé uhlí ořech I výhřevný


Požadované řešení

Potřebuji palivo které mi vydrží minimálně 12hod hořet (pracuji 12 - 14hod/den, ty dvě ženy topit nemůžou). Buď mi dovezou palivo které jsem si objednal a zaplatil nebo ať mi vrátí peníze a já si jej koupím sám. Co udělají s tím co mám doma je mi absolutně jedno. Od smlouvy jsem odstoupil do 10 dnů od dodání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2016 10:30, před 8 lety

Uhlí je spotřební zboží a jako takové ho může spotřebitel u prodejce reklamovat. Uhlí by mělo odpovídat tomu, co prodejce deklaruje. Tedy jaký je obsah popela, vody a výhřevnost. Pokud dodané palivo nesplňuje jakost při převzetí dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku má spotřebitel práva z odpovědnosti za vady zboží dle § 2169 tohoto zákona. V tomto případě primárně na výměnu za bezvadné zboží dle uzavřené smlouvy, není-li to možné, na odstoupení od uzavřené kupní smlouvy a vrácení zaplacené finanční částky za zboží, popřípadě se lze dohodnout na přiměřené slevě dle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci paliva ihned po jeho dodání, v takovém případě se nachází ve výhodnější důkazní pozici, neboť dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku platí, že uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Prodejce paliva po prokazatelně uplatněné reklamaci spotřebitelem je povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů ode dne uplatnění a rovněž prokazatelně vyrozumět spotřebitele o způsobu jejího vyřízení. Dle zákona o ochraně spotřebitele § 19 odst. 1 je povinen vydat spotřebiteli písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nevydá-li prodávající toto potvrzení spotřebiteli, hrozí mu pokuta za správní delikt až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.

Pokud by prodejce reklamaci zamítl a náležitě odůvodnil, doporučujeme spotřebiteli nechat si zhotovit znalecký posudek. Prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Konkrétního soudního znalce bohužel, vzhledem k činnosti a povaze naší organizace, doporučit nemůžeme, a to z důvodu zachování nestrannosti ve sporu.

Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat. Co se týče povoleného množství uhelného prachu v uhlí, doporučujeme poradit se se znalcem, který má k dispozici příslušné normy.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2017 18:47, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2019 09:30, před 6 lety

Společnost nás kontaktovala a dodatečně požádala o prostor k reakci. Stížnost proto znovu otevíráme a poskytujeme společnosti prostor k vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2019 08:22, před 6 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2019 06:57, před 6 lety

Tímto opět žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.5.2019 07:11, před 6 lety

DOBRÝ DEN,
JAKO KAŽDÝ ZÁKAZNÍK I ZDA PÁN SDĚLUJE POUZE POLOORAVDY INFORMACE, KTERÉ SE MU HODÍ.
1. UHLI Z ŠACHET PŘIJÍŽDÍ VZDY MOKRÉ PROTOŽE SE TĚŽÍ V ZEMI A TŘÍDÍ ZA MOKRA
2. ZÁKAZNÍKOVI JSNE NABÍDLI, ŽE SE UDĚLAJÍ PROSEVNE ZKOUŠKY ALE JE ZAPOTŘEBÍ 3T UHLÍ A V PŘÍPADĚ, ŽE SE NEPROKÁŽE JEHO TVRZENÍ VŠE SI UHRADÍ. TUDÍŽ ODMÍTL..
3. PAN SI SÁM DĚLÁL ROZBOR NAŠEHO PALIVA SÁM A MÍSTO 28GJ PŘES 32GJ. BOHUŽEL SI JEN PŘI OBJEDNÁNÍ SPLETL VÝHŘEVNOST A SPALNE TEPLO
4. NA ZÁKLADĚ UDÁNÍ NÁS KONTROLOVALA I COI A ODEBRALA VZORKY A ŽÁDNÉ POCHYBENÍ NENAŠLA!
VÍC BOHUŽEL NEVÍM CO K TOMU NAPSAT ZÁKAZNÍK BOHUŽEL ZAPOMÍNÁ, ŽE SE JEDNÁ O HORNINU NIKOLIV VÝROBEK VYROBENY STROJEM A DLE ATESTU JSOU POVOLENY RŮZNÉ TOLERANCE JAK UŽ VE FRAKCI TAK I SPALNE TEPLU, KTERÁ BYLA VÝRAZNĚ VYŠŠÍ NEŽ SI ZÁKAZNÍK OBJEDNAL.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2019 12:11, před 6 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o vyjádření, případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.5.2019 13:34, před 6 lety


Rostislav Lipovsky

Dobrý den,
prodejce opět komunikuje stejně jak během podání reklamace.
1- ano, uhlí se na šachtě pere ve vodě to uznávám. Bohužel jej nedovážíte přímo z dolu ale máte jej skladem, v daném období byly sucha takže nemohlo obsahovat tolik vlhkosti pokud jej nekropíte, ještě v den rozboru v něm bylo 13%.
2- žádné prosevné zkoušky mi nebyly nabídnuty, je to naprostá lež! Bylo mi nabídnuto že si mám uhlí prosít sítem a že by mi po odečtení 5% (3-5% norma na prach) si zbytek odvezou (mohu doložit e-mail od prodejce ze dne 19.10.2016)
3- byl udělán rozbor paliva na vlastní náklady jelikož prodejce nebyl schopen doložit certifikát. Garantovali minimální výhřevnost 28MJ/kg, požadoval jsem 28-31 což mi bylo přislíbeno a i na dokladu o zaplacení je napsáno výhřevný. Bohužel prodejce neví že Výhřevnost je vlastnost paliva, která udává, kolik energie se uvolní úplným spálením jedné jednotky (obvykle 1 kg). Proti spalnému teplu není v hodnotě zahrnuto měrné skupenské teplo páry, obsažené ve spalinách. Tudíž spalné teplo je bez vody! Jako prodejce paliv by to měl ale dobře vědět, taky by měl vědět že od doby prodeje do doby rozboru uběhla jistá doba a během ní se dostalo určité množství pryč takže v den prodeje sice spalné teplo bylo stejné ale okamžitá výhřevnost byla mnohem nižší.
4- ČOI byla kontaktována až poté co uběhla lhůta na vyřízení reklamace ale z vaší strany k reklamaci nedošlo. S výsledkem ČOI jsem počítal jelikož nabízíte dva produkty a to černý ořech (ten co jste mi dovezli) a černý ořech výhřevný (ten co jsem objednal a zaplatil a oba na pohled stejné ) tak si během inspekce mohli vzít z hromady kterou jste jim ukázali.
Co se týče vámi prodávaných produktů tak za zmínku stojí i to že ještě nedávno jste prodávali uhelné kaly které byly naprosto zakázané (extrémně vysoké emise) pro drobné spotřebitele a aby zakryli tuto skutečnost před inspekci, tak toto palivo prodávali pod Polským názvem Flot (reportáž České televize která to odvysílala v Nedělních hlavních správach)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2019 10:48, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.