Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Česká pošta mi měla doručit balík. Měla jsem zaškrtnuté odpolední doručení. Dostala jsem potvrzovací sms i email, že mi bude balík doručovat mezi 13-19 hod. Přišla jsem domů v půl jedné a ve schránce jsem měla oznámení, že doručovatelka mě nezastihla a že si mám balík vyzvednout na poště. Byla u mě v 10:53. Volala jsem jí, ale bylo mi řečeno, že to není její věc, že ona to dostala do ranní pošty a že nemá čas se ke mně vracet. Volala jsem tedy na poštu, kam by měla být zásilka uložena, ale paní mi řekla, že mi nemůže pomoci, že si mám zavolat na Depo. Snažila jsem se tedy dovolat na Depo, ale naprosto bezvýsledně. Opakované doručení jsem zjistila, že je možné nejdříve třetí den. Takže ačkoli jsem měla dostat Balík do ruky a kvůli tomu jsem se v určený čas dostavila z práce domů, tak nakonec jsem musela běžet a vyzvednout si ho na poště.
Jsem hrubě nespokojena s přístupem doručovatelky, která mi dle mého měla na mou žádost balík znovu doručit, obzvlášť v případě že ještě stále byla na trase, protože to bylo relativně brzy.
|
Tweet |
Česká pošta má povinnost plnit službu ze smlouvy, která byla dohodnuta mezi smluvními stranami a potvrzena pracovníkem podniku. Pokud takovou smluvní povinnost poruší, má zákazník nárok na náhradu škody. Prvotní je vždy náprava služby a případná náhrada škody.
V tomto případě je možno reklamovat předmětnou službu. Dle poštovních podmínek odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamaci doporučujeme uplatnit prokazatelně písemně, například na stránkách České pošty jsou k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman