Společnost


BRASTY GROUP s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13013Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 14 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2016, před 8 lety

Honza Kožuch

Znění stížnosti

Byla zamítnuta reklamace hodinek značky Michael Kors. Hodinky mají posunutý ciferník.

**************************************************************************

Vyjádření obchodu:

Dobrý den,

Vaše reklamace č.3211503596 hodinek Michael Kors MK3190 byla po posouzení reklamačního oddělení zamítnuta.
A to z následujících důvodů. Pod kamínky nedochází ke korozi, ale jedná se nečistoty, které se zde usadily během nošení hodinek a není možné je odstranit. Co se týče posunutí ciferníku, bylo způsobeno nárazem (patrný na boční straně pouzdra) - cena nereklamační opravy činí 270 Kč.

Předchozí reklamace se týkala zpožďování hodinek a byla provedena oprava stroje, současné závady tedy s touto reklamaci nesouvisí.

Prosím Vás tedy o vyjádření, zda s nereklamační opravou souhlasíte. Obratem Vám zašleme podklady pro platbu.

Přeji hezký den,


Martin Dobeš

**************************************************************************

Můžete mi prosím vysvětlit, jak bylo do hodinek naraženo ze strany, pokud jsou celou dobu buď nošeny na ruce a nebo jsou uloženy v pouzdře ?

S hodinkami je zacházeno vzhledem k jejich ceně a zpracování velmi opatrně, tudíž žádný náraz nepřipadá v úvahu. Za druhé, jak silný by musel být Vámi zmiňovaný náraz, aby způsobil toto posunutí ciferníku ? Za třetí, u značkových hodinek za cenu cca 4 tisíc korun je ono posunutí celkem překvapující.


Produkt

Dámské hodinky Michael Kors MK3190


Požadované řešení

Uznání reklamace a následná reklamační oprava vady.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2016 08:07, před 8 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2017 18:49, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.