Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#13020Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 14 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2016, před 8 lety

Martin Surák

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 6.11.2015 jsem si koupil u alzy mobilní telefon LG G4, načež mi cca 3 hodiny před vyzvednutím telefonu na pobočce volala operátorka od alzy a nabízela mi jestli nemám zájem si telefon i připojistit proti nahodilému poškození a odcizení na rok za 1543,- . Nejdřív sem zájem neměl, ale operátorka mi řekla svůj dojemný příběh o jejím rozbitém mobilu tak sem se ještě 2x ujišťoval zda jestli mi telefon spadne na zem a rozbije se display tak jestli mi oprava bude opravdu hrazena z toho pojištění a bylo mi doslova řečeno že "jistě že ano, od toho to pojištění je". A když mi teď 6.10.2016 vypadl při vystupovaní z auta z kapsy a volal sem do alzy ohledně pojistné události tak mi bylo řečeno ať ho co nejdřív přinesu na prodejnu a že by neměl být problém při reklamci. V tom mě ujistil i pracovník alzy který semnou na prodejně vyřizoval reklamaci. Jenže 18.10.2016 my přišel e-mail od pojištovny ve kterém stálo " Z obdržených dokladů vyplývá, že zařízení bylo uloženo v kapse, která nebyla nijak zajištěna proti riziku vypadnutí
obsahu při pohybu, především při vystupování z auta. Zboží tedy nebylo dostatečně chráněno před rizikem
vypadnutí z kapsy a následného poškození, a proto jsme dospěli k závěru, že se v daném případě jedná o poškození
předvídatelné a očekávatelné. Tímto nebyla naplněna definice nahodilého poškození věci. V tomto jednání rovněž
spatřujeme nedbalostní jednání. "
Telefon jsme měl samozřejmě v originálním krytu který se bohužel při pádu otevřel. Takže si myslím že jsem telefon měl dostatečně zabespečen a nepřijde mi že by poškození bylo předvídatelné nebo očekávatelné když se mi tohle stalo poprvé v životě a sám sem to nečekal.
A přijde mi že operátoři alzy nabízí klamavý obchod, protože naslibují co všechno to pojištění hradí a ve skutečnosti to vůbec není pravda.
Děkuji za Vaší snahu.
S pozdravem Martin Surák.


Produkt

LG G4 , pojištění proti nahodilému poškození a odcizení


Požadované řešení

Rád bych aby byla potrestána operátorka co semnou uzavřela klamavý obchod.
Uznání reklamace nebo vrácení peněz za pojištění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2016 11:03, před 8 lety

Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o nabízené službě (pojištění) a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že se smlouva vyloží ve prospěch spotřebitele.

Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zamítnutí pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zamítnuto.

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.

Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2017 18:51, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.