Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dnes jsem ve schránce našla dopis/upomínku, která mne vyzývá k zaplacení částky 188 Kč.
Částka je složena z:
Mystique Starter - 0 Kč
Poštovné a balné - 129 Kč
Poplatek za prodlení - 59 Kč
Součástí dopisu je přiložena složenka. V dopise se nepíše nic o tom, co to je za produkt, firmu nelze dohledat. Na telefonním čísle, uvedeném v upomínce, to nikdo nebere. Za to jsem při hledání našla, že se jedná o podvodnou firmu.
Žádné zboží jsem nikdy neobrdržela. V poslední době jsem nepřebírala žádný balíček, který by obsahoval zmíněné zboží. Ostatně z dopisu ani názvu zboží vlastně netuším, o co se jedná.
Ačkoli se nejedná o nijak vysokou částku, nevidím důvod, proč bych měla této společnosti cokoli platit už z principu. Obávám se však, aby se firma neuchýlila k nějakému podvodnému vymáhání na základě podvodné "pohledávky" a nevím jak postupovat, abych tomu předešla.
Jako předplatielka dTestu se na Vás obracím s prosbou o radu jak správně postupovat.
Děkuji a jsem s pozdravem,
Lucie Z.
Mystique Starter, blíže nespecifikováno.
Chci od společnosti Westerfield písemné potvrzení, že nejsem a nikdy jsem nebyla jejich zákaznicí, nic jim nedlužím a omluvu za pokus o podvodné jednání. Žádné zboží jsem nikdy nepřevzala, nevidím jediný důvod, proč něco platit.
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebitelce kontaktovat neprodleně společnost Westerfield Int. AG, nejlépe doporučeně s dodejkou na níže uvedené adrese a upozornit společnost na to, že spotřebitelce nebyla doručena žádná zásilka se zbožím, a proto není povinna částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.
Pokud by se skutečně jednalo o neobjednané plnění, tedy případ, kdy si spotřebitel nic neobjednal (ani po telefonu nesouhlasil se zaslání vzorku zdarma spolu s dalšími informacemi prodejce), nemusí za toto zboží platit a pokud by zboží přišlo, může si je ponechat. Upomínky k zaplacení za zboží by byly bezpředmětné a spotřebitel na ně v takovém případě nemusí reagovat.
Spotřebitelka má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat. Odstoupení doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a to bez zbytečného odkladu. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitelka nemohla být v budoucnu kontaktována ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.