Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
V únoru letošního roku jsem uzavřel s O2 smlouvu na tarif NEON M se zvýhodněnými podmínkami na 25 měsíců tedy do února 2015. Tarif obsahoval 120 volných min. + sobotní a nedělní volání do sítě O2 a na pevné linky zdarma v ceně 240,-Kč. Nyní v průběhu listopadu mi telefonicky operátorka nabídla změnu tarifu s tím, že tarif NEON končí a musím přejít na tarif jiný pro mě daleko méně výhodný, 40 volných min. a volání do O2 zdarma za 274,-Kč. Podotkla, že celá akce je právně podložena a jiné východisko není a moje odstoupení od smlouvy bude značně penalizováno. Po telefonickém rozhovoru s operátorkou O2, který jsem vedl na cestách mi okamžitě druhý den byla zaslána SMS, že byl tarif změněn a bude mi zaslána smlouva, kterou musím podepsat. Myslím, že toto počínání je protiprávní a popírá veškeré regule smluvní dohody. Chování O2 je nesolidní a neseriozní což bych u tak velkého a známého partnera nečekal. Chápu, že vznikají nové tarify, ale staré závazky by měly být dodrženy.
Dodržení stávající smlouvy ze dne 16.2.2013 v plném znění do února 2015.
|
Tweet |
Písemně uzavřená dohoda může být dle §40 odst. 2 občanského zákoníku změněna nebo zrušena pouze písemně. Z informací, které jsou nám dostupné není zřejmé, jakým způsobem byla původní smlouva uzavřena, jestliže ale byla uzavřena v písemné formě, nelze jí měnit jen na základě poskytnutého telefonického souhlasu.
Dle zákona o elektronických komunikacích může být smlouva poskytovatelem změněna i jednostranně, jedná se o vyjímku z obecného pravidla, že smlouva může být měněna pouze se souhlasem obou stran. Poskytovatel je však povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat o této změně účastníka. Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy (jako je například cena služby), nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Dobrý den,
v rámci zjednodušení produktového portfolia nabízíme pro zákazníky s rodným číslem a drobné podnikatele a firmy bez rámcových dohod pouze tarify řady FREE: http://bit.ly/12pitHN. Stávající tarify postupně převádíme na nové portfolio. O nutnosti změny informujeme takto dopředu telefonicky, aby vznikl dostatečný prostor k volbě nového tarifu a také pro to, abychom Vám pomohli telefonicky vybrat tarif nový.
O změně tarifu, nevybere-li si zákazník z aktuálního portfolia za pomocí pracovníků, či sám, informujeme také poté písemně na vyúčtování za služby vystaveném před automatickou změnou tarifu. Zde je také uvedena možnost odstoupení od smlouvy.
Změna tarifu na Vašem čísle byla provedena na základě telefonického souhlasu. Jelikož již tarify NEON nejsou v aktuální nabídce, není možné tarif vrátit nazpět. V návaznosti na Váš souhlas s podmínkami tarifu, který jste potvrdil během nahraného hovoru s operátorem, Vám byla zaslána smlouva ve dvou vyhotoveních. V případě, že do dvou měsíců od výše uvedené změny neobdržíme Vámi podepsanou smlouvu, bude Váš tarif automaticky změněn na základní méně výhodnou variantu bez závazku (+ 150 Kč vč. DPH k ceně tarifu řady FREE).
Záležitost byla řešena také v rámci stížnosti č. 1-36314490133 a vyjádření jsme zasílali také poštou dne 21. 11. 2013.
V případě, že Vám současné nastavení služeb nevyhovuje, rádi se s Vámi podíváme na možnost jiného nastavení tarifu. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat na zákaznické lince (800 020 202), nebo také na www.o2.cz/dotazproguru.
Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2
Hodnocení:
Komentář: Zažádal jsem o změnu operátora. Děkuji dTestu.