Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
V internetovém obchodu Internet Mall jsem 18.9.2015 koupil notebook Acer.Od té doby notebook prošel čtyřmi uznanými reklamacemi (1.zasekávání základní desky,2.nefunkční touchpad,3.nezapisující pevný disk,4.nestabilni operační systém).Notebook byl v servisu více než u mě doma. Po čtvrté uznané reklamaci jsem notebook nepřebíral a podal jsem na pobočce odstoupení od kupní smlouvy a požadoval vrácení peněz na bankovní účet. Personál Mallu odstoupení bezproblému uznal s tím že jde o 4různé vady a poslal odstoupeni na posouzení na reklamační oddělení. O pár dnů později notebook bez jakéhokoliv informace přivezl kurýr ke mě domu, notebook jsem nepřevzal a jel jsem na pobočku zjistit o co se jedná. Personál na pobočce volal na reklamační oddělení Mall, kde mu sdělili ze se jednalo o chybu a že právo na vrácení peněz mám. O den později jsem dostal informaci z reklamčního oddělení, že moji žádost o odsoupení od kupní smlouvy zamítnuli na základě toho, že poslední reklamace (nestabilní operační systém) není brán jako reklamace. Přitom operační systém byl součástí kupovaného notebooku. Notebook normálně prošel servisem, kde byla vada odstraněna, což je platná reklamace.
Acer aspire e11,Sériové číslo:NXMRSEC0025070DE6A7600
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud prodejce prodal spotřebiteli notebook již s operačním systémem, nese odpovědnost za vady jak na hardwaru, tak i na softwaru zařízení. Zákon nikde nestanoví, že by tomu bylo jinak, naopak stanoví v ustanovení § 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, že práva z vadného plnění nelze omezit ani předchozí dohodou. Tedy ani pokud by měl prodejce stanoveno např. v obchodních podmínkách, že na software záruku neposkytuje, k takovému ujednání se vůbec nepřihlíží dle § 1812 občanského zákoníku.
Nicméně pokud by prodejce chtěl trvat na tom, že za software, se kterým zařízení spotřebiteli prodal, neodpovídá, je možné obrátit se na Českou obchodní inspekci. Konkrétně na jejich Mimosoudní řešení sporů, které je možné nalézt na adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Drahokoupile,
děkujeme Vám za tento podnět a situaci jsme prověřili na našem reklamačním oddělení.
V tomto případě dochází k uznání Vaší reklamace a poprosila bych Vás o uvedení čísla bankovního účtu, na který Vám má být platba za reklamované zboží zaslána.
U objednávky eviduji, že již s Vámi reklamaci vyřídila kolegyně z reklamačního oddělení a byl zaslán požadavek pro vrácení platby.
Peníze byste měl evidovat v následujících pracovních dnech.
Děkuji za pochopení a omlouvám se za nepříjemnosti.
Pokud byste měl v budoucnu jakékoliv dotazy, můžete se na nás obrátit do níže uvedeného e-mailového kontaktu.
S pozdravem,
Kristina Svatíková
overeno@mall.cz
Hodnocení:
Komentář: Společnost Mall nakonec přehodnotila odmítnutí žádosti o odstoupení od kupní smlouvy. Nyní čekám na peníze. Děkuji Dtestu za pomoc!