Společnost


GIGACOMPUTER s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#1307Reklamace - odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 20 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2013, před 11 lety

Veronika Peštuková

Znění stížnosti

Dne 29.5.2013 jsem zakoupila u společnosti GIGACOMPUTER s.r.o. na dobírku tablet Evang TP8002A za 3.519 Kč. Asi po dvou měsících přestal fungovat - po zapnutí se nerozběhl. Po telefonickém oznámení vady společnosti Gigacomputer s.r.o. jsem tablet dne 18.9. 2013 zaslala k opravě. Společnost potvrdila emailem jeho přijetí a probíhala mezi námi emailová korespondence. Dne 18.10.2013 mi společnost sdělila, že čekají na dodání náhradního dílu, dle 22.10.2013 mi sdělila, že zakázka je ukončena - oprava je nerentabilní, vrátí mi zařízení bez opravy. Ihned jsem volala na zákaznické oddělení ( tel.773 595 983, servisní zakázka 130005509), kde mi bylo sěleno, že se jedná o vadu základní desky, oprava je tedy nerentabilní. Na moji připomínku, že tablet tedy fungoval jen 2 měsíce mi bylo sděleno, že záruka byla pouze 1 měsíc. Na dodacím listu je opravdu uvedena záruka 1 měsíc a poznánmka, že zboží je prodáváno jako použité ( tato informace ale u zboží na internetovém obchodě uvedena není). Zaslala jsem společnosti Gigacomputer s.r.o. žádost o odstoupení od smlouvy ( emailem dne 22.10.2013) s odkazem na § 636 odst.3 ( zkrácení záruční doby pod 12 měsíců), § 616 odst 4 ( vada na zboží do 6 měsíců od zakoupení) a § 19 odst 3 Občanského zákoníku ( nedodržení lhůty 30 dní na vyřízení reklamace). Nikdo ze společnosti nereagoval a na můj tel.dotaz mi bylo sděleno, že jsem zboží zakoupila s uvedením svého IČO a DIČ, tedy dle Obchodního zákoníku a v tom případě je záruční doba 1 měsíc smluvní a není stanovena doba na vyřízení reklamace. V reklamačních podmínkách společnosti, uvedených na jejich internetových stránkách je uvedeno : " Záruka - zboží prodávané na našich stránkách je POUŽITÉ (pokud není uvedeno jinak)
Na veškeré použité zboží se vztahuje smluvní záruka na plnou funkčnost v délce 0 - 36 měsíců, na kterou jsou zákazníci upozorněni u každého výrobku zvlášť na stránkách www.gigacomputer.cz a na záručním listu, který je nedílnou součástí prodejního dokladu.
Touto zárukou není dotčena odpovědnost za vady, na kterou se vztahuje u všech našich produktů doba 24 měsíců dle zákona. U použitých notebooků se smluvní záruka nevztahuje na baterie. V případě uplatnění smluvní záruky se prodejce zavazuje vyřešit uznanou záruční zakázku buď opravou, nebo výměnou věci za stejnou, nebo lepších parametrů. Nelze zde jednostranně ze strany spotřebitele uplatnit dle § 622 obč. zákoníku právo na odstoupení od kupní smlouvy v případě uznané, stejné opakující se, nebo vícenásobné vady. " Vadnou základní desku u tabletu považuji za vadu zboží, tedy si myslím, že se na tuto vadu vztahuje záruka 24 měsíců.


Produkt

tablet Evang TP 8002A stříbrný


Požadované řešení

Požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny, případně výměnu tabletu za funkční


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2013 16:02, před 11 lety

V případě, že je zboží zakoupeno v rámci podnikatelské činnosti, není kupující spotřebitelem ve smyslu § 52 odst. 3 občanského zákoníku.
Vztah mezi kupujícím a prodejcem se pak řídí obchodním zákoníkem. I přes to, že na výrobek byla poskytnuta dle § 429 a násl. obchodního zákoníku záruka za jakost pouze jeden měsíc, nevylučuje to odpovědnost za vady, kterou prodejce má. Dle § 425 obchodního zákoníku prodejce odpovídá i za vady, které se stanou zjevné až po převzetí věci kupujícím.
Na odstranění vad zboží se dle obchodního zákoníku stanovuje doba přiměřená.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.3.2014 13:53, před 11 lety

Dobrý den, paní Peštuková,

sortimentem naší společnosti je jak nová, tak předváděcí a krátkodobě použitá a profesionálně repasovaná výpočetní technika, jíž jsme přímým dovozcem. Veškerá naše nabídka je plně přizpůsobena povaze a původu výrobků. Na našich prodejnách a na webu proto upozorňujeme a inzerujeme, že se jedná o použité zboží. Můžete se o této skutečnosti přesvědčit na našem e-shopu, kde se snažíme plně zvýraznit, o jaký produkt se jedná v každé kartě produktu. Typ zboží včetně záruky naleznete ve vrchní části stránky. Typ produktu je zvýrazněn tučně a podtrženě s proklikem na popis. Délka záruky je uvedena ihned pod tímto typem. Dále jsou tyto informace napsány také na Vašem daňovém dokladu, záručním listu a v obchodních podmínkách, jak jste sama zmínila.

Váš tablet jsme na Vaši žádost přijali na opravu, s průvodním dopisem od Vás: Žádám Vás o opravu, případně posouzení nákladů na opravu. Náš technik provedl diagnostiku tohoto zařízení a zjistil důvod závady. Poté poptal u dodavatele náhradní díl nutný k zprovoznění. Bohužel po nacenění tohoto náhradního dílu se ukázalo, že oprava je nerentabilní jelikož náhradní díl je cenově značně náročný, a to ikdyž uvážíme skutečnost, že bychom Vám nefakturovali žádné náklady spojené s diagnostikou, výměnou vadného dílu a prací technika na následném spuštění systémů zařízení.

Vážená paní Peštuková, výpočetní technika je bohužel produkt, u kterého se možná více než u jiných produktů objevuje nějaká poruchovost. U výpočetní techniky se tato poruchovost projevuje u 0,5-3% výrobků. Samozřejmě záleží na výrobci a výrobkové řadě. Dalším významným bodem je fakt, že výpočetní technika se vyvíjí neskutečným tempem a stejně tak rychle bohužel stárne stávající zařízení. To je důvod, proč se některé opravy u ne přímo nejnovějších produktů již nevyplácí.

Chápeme Vaši nepříjemnou situaci, ale chceme Vás ujistit, že jsme se snažili udělat vše, abychom ji vyřešili k Vaší spokojenosti. Faktem však zůstává, že závada, která vznikla na Vašem zařízení není klasifikována jako skrytá, jelikož zařízení fungovalo po celou dobu záruky zcela korektně a tudíž závadu neobsahovalo před respektive v době prodeje.


S přáním hezkého dne

Bc. Kateřina Raždíková
regionální manažerka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2014 13:45, před 10 lety

Stížnost uzavíráme z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.