Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
někdy během měsíce srpna došel mojí babičce balík společnosti Westerfield Int. AG. Obsahem balíku jsou holící břity, účtované zdarma a poštovné v ceně 129 kč. Datum vystavení faktury 22. 9. 2016, datum splatnosti 4. 11. 2016. Babička si není vědoma uzavření jakékoli smlouvy po telefonu (zboží tedy bylo nejspíše zasláno bez jejího souhlasu). Datum doručení (zboží bylo posláno jako obyčejná zásilka vhozená do schránky) není jasné, jelikož během srpna byla často mimo domov a schánku vybírala pouze občas a balík neřešila a neotevřela. Zajímé mě, jaké máme možnosti postupu s touto zásilkou - zda-li je třeba hradit fakturu (která je již po datu splatnosti).
Pokud od společnosti obdrží babička další balík, uplatníme právo na odstoupení od smlouvy a zboží pošleme na uvedený P.O. box (včetně originálu odstoupení a žádosti o odstranění osobních údajů).
Děkuji za spolupráci,
vnuk Jan Sabel
Mystique starter
Ukončení zasílání zboží a vymazání veškerých osobních údajů z databáze.
|
Tweet |
Pokud by prodávající zaslal zboží bez předchozí objednávky spotřebitele, má spotřebitel dle § 1838 občanského zákoníku právo si výrobek ponechat aniž by jej musel prodávajícímu vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Mohlo se však stát, že spotřebitelka smlouvu se společností Westerfield uzavřela, a to tak, že po telefonu souhlasila se zasláním vzorku zdarma spolu s dalšími informacemi podnikatele, hovor je nahráván a společnost má o proběhlém hovoru záznam, pak má však na základě § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zásilky. Pokud by 14 denní lhůta již uplynula, má stále spotřebitel možnost dle § 1829 odst. 2 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit ve lhůtě jednoho roku a čtrnácti dnů, ale jen za předpokladu, že prodávající spotřebitele nepoučil o právu odstoupit od smlouvy dle výše zmíněného § 1829 odst. 2 občanského zákoníku. Odstoupením se pak smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si vzájemně poskytnutá plnění. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení. K tomu je třeba doplnit, že dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku nelze odstoupit od kupní smlouvy na zboží, které je dodáváno v ochranném hygienickém obalu a které spotřebitel z takového obalu již vyjmul.
Z obchodních podmínek společnosti Westerfield vyplývá, že smlouvu může spotřebitel vypovědět kdykoliv, pro případ, že odstoupení od smlouvy by již nebylo možné. Vzhledem k tomu, že společnost Westerfield nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). V tomto případě se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitel uhradit musel.
Případnou výpověď či odstoupení od smlouvy doporučujeme poslat na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2 doporučeně s dodejkou a uchovat si její kopii.
Smlouva bude vypovězena dnem doručení výpovědi. V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti výpovědi, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.
Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.