Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.11.2016 mi dcera koupila čajový set v částce Kč 429.-/který již vlastním/, hned následující den t.j.6.11. jsem chtěla zboží vrátit. Po dlouhém a nepříjemném rozhovoru jak se zástupkyní ved.
tak s prodavačkami, které se zbytečné vměšovaly do hovoru, mě nakonec bylo nabídnuta "poukázka na zboží"č. 073 00000.
Prosím ptám se - proč nejde zákazníkovi vrátit peněžní částku,
a je nabízeno buď jiné zboží nebo ona poukázka,
když já jako zákazník již u této prodejny nemám zájem o jinou koupi.
Pro upřesnění prodejna se nachází na stanici metra Budějovická,
Obchodní Dům III. poschodí.
IČ 64938476
Moc děkuji za odpověd K. Zahrádková
čajový set /2ks/ bílé barvy
Jednalo se mi o vrácení peněžní částky.
|
Tweet |
Zákonem přímo stanovené právo vrátit nevyhovující zboží se týká pouze omezeného okruhu smluv, konkrétně těch uzavřených pomocí tak zvané dálkové komunikace (tedy nejčastěji po internetu) nebo mimo prostory určené k podnikání (třeba na ulici).
Co se týče případného vracení zboží v běžných obchodech (kamenných provozovnách) zde neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Pokud se rozhodne obchodník nad rámec zákona umožnit zákazníkovi vrátit nevyhovující zboží, pak podmínky pro jeho vrácení jsou individuální dle konkrétního obchodníka a jím nastavených podmínek. Některé obchody vrátí za nevyhovující zboží peníze, některé jen umožní vybrat si z aktuální nabídky či poskytnou poukázku na další nákup. Konkrétní informace o možnosti a podmínkách vrácení nevyhovujícího zboží je třeba hledat v prodejních a reklamačních řádech, na účtenkách.
Pokud by však zakoupené zboží v "kamenném" obchodě nesplňovalo zákonem stanovenou jakost při převzetí dle § 2161 občanského zákoníku, může samozřejmě takové zboží spotřebitelka reklamovat a požadovat nápravu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.