Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jedna paní mi dluží větší částku peněz a nemá zájem peníze vrátit.Na Internetu jsem našel společnost Dynamik Solvent která nabízela že odkoupí směnky za 80% hodnoty. Navštívil jsem jmenovanou společnost a tam mi bylo řečeno že je potřeba zaplatit manipulační poplatek 10 000Kč a že za dva dny mi přivezou peníze za směnku a tak vrátí i manipulační poplatek. Samozřejmě že peníze nepřivezli a ani nevrátili manipulační poplatek. Společnost jsem osobně navštívil,ale nic jsem nepořídil. Na právníka však nemám peníze abych vše řešil soudní cestou. Je mi 70 let a je smutné že takoví podvodníci jsou asi nepostižitelní.
Chci vrátit podvodně vylákané peníze za službu která nebyla provedena
|
Tweet |
Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Pokud se společnost zavázala k tomu, že spotřebiteli bude vrácen do určitého data manipulační poplatek, je povinna tak učinit. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a spotřebitel by navíc mohl žádat zákonný úrok z prodlení.
Získala-li společnost majetkový prospěch tím, že uvedla spotřebitele úmyslně v omyl, mohly být naplněny skutkové znaky trestného činu podvodu. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.