Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koncem loňského roku jsem zakoupila dva boxy na potraviny. Po různých zkouškách funkcí a řádném prostudování nedokonalého návodu na používání jsem dospěla k závěru, že jsou oba nefunkční a bylo mi tedy potvrzeno i firmou, že mám zboží vrátit a bude provedena reklamace.Zboží jsem do firmy poslala 2.9.2016, po několika urgencích mi bylo sděleno 12.10.2016 písemně, že mi budou peníze vráceny poštovní poukázkou (ani zpět na účet, z něhož jsem zboží platila prý nelze!!!) a do dnešního dne nemám vůbec nic. Firma v obchodních podmínkách přímo píše vyřízení reklamace do 30 dní.....
Hana Rohlíková
Praha
Vakuový box na potraviny
Do 2.10.2016 bych měla mít peníze k dispozici.
Vůbec nechápu důvod nemožnosti finance vrátit na účet, který jsem i v komunikaci ohledně reklamace uvedla. Budu kvůli tomu (jestli mi vůbec peníze vrátí) vystát frontu na poště. Proč ne bezhotovostním stykem?
|
Tweet |
Pokud byla reklamace uznána jako oprávněná a společnost uznala nárok na odstoupení od kupní smlouvy, je povinna vrátit peněžní prostředky ihned poté, co jí k tomu spotřebitelka vyzvala. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a spotřebitelka by mohla navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Společnost není povinna vracet peněžní prostředky stejným způsobem, jakým je přijala (jako je tomu například při uplatnění práva od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní). Vybraný způsob vrácení peněžních prostředků by však neměl způsobit větší potíže.
Pokud bylo takto odstoupeno od smlouvy, ale společnost stále nevrátila spotřebitelce peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.