Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den.
Na jaře jsme u AutoEsa Štěrboholy zakoupili ojetý vůz přivezený z Německa.
Po drobném poškození pravého předního blatníku,jsme auto odvezli na opravu.
Zde bylo při samotné opravě zjištěno,že vozidlo bylo bouranné a přestříkávané na pravém boku a to pravé přední a zadní dveře,blatník,,přední nárazník a přední kapota motoru.
Vozidlo bylo prodáváno s tím,že je nebourané!?
Jak dál postupovat v reklamaci?
Vůz je zakoupen důchodcem ,který poměrně dlou šetřil a nýní je v bezvíchodné situaci!!!
Moc děkujem za radu.
Mach
Jak nejlépe a efektivně reklamovat.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat věc pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smluvních dokumentech.
Je-li tedy ve smlouvě uvedeno, že vůz není bouraný a skutečnost je jiná, jedná se o tzv. nesplněnou jakost při převzetí. V takovém případě lze požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, popřípadě je možné od kupní smlouvy odstoupit pro podstatné porušení smlouvy. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy, a to zejména proto, že dle názoru Nejvyššího soudu ČR sama skutečnost, že je automobil havarovaný, neznamená jeho vadu a nezakládá práva z odpovědnosti za vady vůči autobazaru. Ledaže by si spotřebitel v kupní smlouvě na vůz vymínil, že vůz není bouraný, a jejím podpisem by prodávající autobazar stvrdil požadavek této vlastnosti. Skutečnost, že automobil je po havárii, může být pouze příčinou jiných vad vzniklých v důsledku havárie či následné opravy.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.